- Anoniem8 december 2013 om 20:15
Hey ik ben een meisje van 14 jaar.
Ik ben vorig jaar 25 kilo afgevallen.
Mijn borsten zijn 1 cupmaat kleiner geworden en heel slap en hangend.
Ze zijn erg zacht, helemaal niet hard.
Ze zijn wel maar 75a (met push up).
Nu vroeg ik me af aangezien ik nog maar 14 ben, heb ik nog kans dat ze groeien en steviger en harder worden?
Of blijven ze zo slap?7 reactiesReagerenTandor18 december 2013 om 20:4125 kg in een jaar tijd is veel. Hoe kwam dat zo?
Wat weeg je nu en hoe lang ben je?Wat je borsten betreft, je spierweefsel is wat slapper geworden door het afvallen. Het kan in de loop van de tijd nog redelijk herstellen omdat je inderdaad pas 14 bent en nog moet groeien. Dat geldt natuurlijk ook voor je borsten.
ReagerenAnoniem9 december 2013 om 06:18Het was zelfs in minder dan een jaar.
Reageren
Ik was heel ontevreden over mijn gewicht, ik woog ongeveer 80 kg. Ik was toen maar 13 jaar en rond de 1.70 meter. Nu weeg ik 54 kg en ben ik maar enkele centimeters groter. Ik at heel weinig en ontwikkelde een beetje een eestoortnis. Dit is nu gelukkig voorbij, ik eet terug veel en gezond.Tandor19 december 2013 om 14:56Je leeftijd, gewicht en lengte passen nu heel goed bij elkaar. Alleen is het afvallen te snel gebeurd. Maar daar is nu niets meer aan te doen. Blijf vooral goed en gezond eten. Omdat je nog in de groei zit zal er zeker nog verandering komen. Ik adviseer je wel om goed ondersteunende BH´s te dragen.
ReagerenAnoniem9 december 2013 om 19:25Ik draag altijd een push up bh is dit goed? Ze hebben een gewone metale beugel. Ik had nog een extra vraag. Omdat mijn lichaam helemaal uit balans was heb ik ongeveer 1 jaar mijn maandstonden niet meer. Hier voor had ik ze langer dan een jaar heel regelmatig. Ik heb hier voor wel een afspraak bij de gynaecologe. Ik heb dus al bijna een jaar geen verandering in mijn borsten gezien. Zou dit ook kunnen komen omdat mijn maandstonden wegblijven?
ReagerenTandor19 december 2013 om 20:44De BH is goed.
Reageren
Het uitblijven van je menstruatie kan inderdaad te maken hebben met het afvallen. Het is mogelijk dat je hormoonhuishouding iets ontregeld is. Vraag dit ook aan de gynaecoloog. Dat kan door bloedonderzoek worden vastgesteld.Anoniem4 februari 2016 om 21:32Hallo, ik ben 16 jaar oud. Ik ben 1,68 m en woog met mijn 14e 88 kg, ik ben nu 20kg kwijt maar dit gebeurde in een vrij korte tijd. Nu is mijn probleem dat er slappe borsten aan heb overgehouden. 1 cup maar kleiner geworden van D naar C. De gehele huid rond de borst lijkt elastisch en ik heb nu meer vel dan borst. Ik vroeg me af hoe dit verholpen kon worden.. zou erg fijn zijn.
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2016 om 22:56Daar zal zo niet veel aan te doen zijn. Dat heeft te maken met het feit dat je waarschijnlijk te snel bent afgevallen. Je bent nog jong dus er kan nog wel wat veranderen…
Reageren