- Beschaamde vrouw25 maart 2018 om 23:01
Hoi.
Ik ben een jonge vrouw van 25 jaar en kamp al jaren met slappe borsten. Ze zijn zo slap dat ik me er heel erg voor schaam. Ik heb onlangs nog de potloodtest gedaan en deze blijft veel te goed zitten onder mijn borsten, zelf wanneer ik spring. Ik ben 1m63, weeg 66kg en heb een D-cup. De reden dat mijn borsten zo slap zijn weet ik niet zo goed, ik draag steeds goed ondersteunende bh’s, ik heb ook nog geen kinderen en heb nog nooit aan crashdiëeten gedaan. Graag zou ik hier heel graag verandering in willen brengen, zodat ik ook mooie stevige borsten heb. Is dit mogelijk zonder plastische chirurgie?
Alvast bedankt voor de raad.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 maart 2018 om 23:17Je zou slappe wat hangende borsten kunnen hebben door je overgewicht…. Dus diëten en sporten….
ReagerenCatootje26 maart 2018 om 08:44Zeker bij overgewicht kan je te maken hebben met oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dat kan borstontwikkeling bevorderen.
Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden, wat de vetverbranding bevordert. Er zouden wel wat kilo’s af mogen.
Wat de stevigheid betreft: vooral zorgen voor de juiste voedingsstoffen. Stoffen als silicium en diverse vitaminen, mineralen, aminozuren en vetzuren zijn belangrijk voor het collageen. Zelfgemaakte bottenbouillon is ook belangrijk voor het collageen.
Reageren