- Meisje151 september 2013 om 21:03
Heej allemaal,
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb een probleem. Mijn rechter borst is aanzienlijk groter dan mijn linkerborst. Het ziet er niet uit!
Nu is mijn vraag: waardoor word dit veroorzaakt??
Kanker zit bij mij heel erg in de familie. De meeste volwassenen hebben het al gehad en nu ben ik bang dat het daar misschien iets mee te maken heeft…
Ik voel geen knobbel ofzow, maar soms heb ik een enorme pijn in mijn rechterborst. Dat duurt dan iets van 5 tot 10 minuten en dan neemt het weer geleidelijk af (het neemt ook geleidelijk toe de pijn).
Ik heb nu geen idee meer wat ik er mee moet. Ik heb op internet gezocht, maar daar vind je vooral: dat je linker borst groter is, is normaal. Maar je rechterborst dan?? Of je ziet meteen staan dat het borstkanker is. Maar daar heb ik niks aan…
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is??
Xx Meisje154 reactiesReagerenEmma2 september 2013 om 15:58Mijn rechterborst was ook altijd meer ontwikkeld dan mijn linker. Waarschijnlijk omdat ik veel getennist heb en rechtshandig ben. Na mijn 20e is dat bijgetrokken. Bovendien, borsten groeien nooit alletwee tegelijk.
Emma
ReagerenAnoniem16 november 2015 om 14:33Hooi, ik ben een meisje van 14 en heb precies hetzelfde probleem..
Reageren
Wat kan ik hier aan doen?John (moderator)
16 november 2015 om 15:02Tijdens de puberteit is het heel normaal dat er verschil in je borsten zit. Ook als je volwassen bent kan er nog steeds wat verschil in zitten.
Reageren
Niks om je druk over te maken. Dat komt vanzelf wel goedanna12 januari 2018 om 20:11hallo ik ben 26 jaar en ik heb een vraag na mij pubertijd zag ik het verschil aan me borste de ene is wat groter dan de ander en nu ben ik zwanger en zie dat de ene voet meer groeit dan de ander en
Reageren