Zoeken Vraag het forum

Mijn rechte tepel is groter als de linker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Margriet

[color=#FF0000][/color]Ik ben Margriet

Ik ben 53 jaar en heb al een poos last van me rechte borst sinds een paar maand heb ik mijn rechte tepel groter als de linker kant en af en toe krijg ik er flinke pijn scheuten door heen wie kan mij vertellen wat er aan de hand is.

4 reacties
    Reageren
    Imke

Margriet, veranderingen in de borst zijn zorgelijk. Blijkbaar is deze verandering bij jou de laatste tijd ontstaan. Dit soort veranderingen in de borst die bovendien pijn doen zijn een absolute reden om door een arts te laten onderzoeken.

Ga maandag naar het spreekuur van de huisarts of maak een afspraak voor controle van deze veranderingen aan de borst.

Reageren
    Joke

Het is algemeen bekend dat de borsten van een vrouw nooit exact hetzelfde zijn. Wanneer iemand rechtshandig is, zal deze borstspier meer ontwikkeld zijn dus de borst zelf wat groter. Bij linkshandigen is dit andersom het geval.

Het is niet normaal dat één borst en/of tepel “zomaar” gaat groeien en zelfs pijn doet. Het is absoluut raadzaam om hiermee naar uw huisarts te gaan.

Reageren
    Maya

Margriet,
    Vraag aan je huisarts of hij je wil doorverwijzen voor een mammografie

Een mammogram of mammografie is een afbeelding van de borstklier door middel van röntgenstraling. Een mammogram wordt onder andere veel gebruikt voor het opsporen van borstkanker.

Hiermee is het mogelijk om een aantal tumoren en cysten van de borstklier op te sporen. Een dergelijk onderzoek geeft echter nooit een zekere diagnose; gevonden afwijkingen kunnen door middel van echografie nader worden onderzocht en door biopsie worden bemonsterd. Als bij de biopsie inderdaad een monster van het verdachte weefsel wordt verkregen geeft deze laatste techniek de meeste zekerheid.

Reageren
Reageer op: Mijn rechte tepel is groter als de linker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.