Zoeken Vraag het forum

mijn rechter borst is veel groter

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meisje15

Heej allemaal,
    Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb een probleem. Mijn rechter borst is aanzienlijk groter dan mijn linkerborst. Het ziet er niet uit!
    Nu is mijn vraag: waardoor word dit veroorzaakt??
    Kanker zit bij mij heel erg in de familie. De meeste volwassenen hebben het al gehad en nu ben ik bang dat het daar misschien iets mee te maken heeft…
    Ik voel geen knobbel ofzow, maar soms heb ik een enorme pijn in mijn rechterborst. Dat duurt dan iets van 5 tot 10 minuten en dan neemt het weer geleidelijk af (het neemt ook geleidelijk toe de pijn).
    Ik heb nu geen idee meer wat ik er mee moet. Ik heb op internet gezocht, maar daar vind je vooral: dat je linker borst groter is, is normaal. Maar je rechterborst dan?? Of je ziet meteen staan dat het borstkanker is. Maar daar heb ik niks aan…
    Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is??
    Xx Meisje15

4 reacties
    Reageren
    Emma

Mijn rechterborst was ook altijd meer ontwikkeld dan mijn linker. Waarschijnlijk omdat ik veel getennist heb en rechtshandig ben. Na mijn 20e is dat bijgetrokken. Bovendien, borsten groeien nooit alletwee tegelijk.

Emma

Reageren
    Anoniem

Hooi, ik ben een meisje van 14 en heb precies hetzelfde probleem..
    Wat kan ik hier aan doen?

Reageren
    John (moderator)

Tijdens de puberteit is het heel normaal dat er verschil in je borsten zit. Ook als je volwassen bent kan er nog steeds wat verschil in zitten.
    Niks om je druk over te maken. Dat komt vanzelf wel goed

Reageren
    anna

hallo ik ben 26 jaar en ik heb een vraag na mij pubertijd zag ik het verschil aan me borste de ene is wat groter dan de ander en nu ben ik zwanger en zie dat de ene voet meer groeit dan de ander en

Reageren
Reageer op: mijn rechter borst is veel groter
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Opvliegers: wat zijn het, wat veroorzaakt ze en wat helpt?

4 min leestijd

Hoe lang duurt de overgang en wanneer begint het?

4 min leestijd

Anticonceptie en de overgang: wanneer stop je en hoe herken je de overgang?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.