- 27anoniem28 juli 2025 om 17:32
2 weken geleden voelde ik een knobbeltje in mijn borst. Huisarts verwees me de volgende dag door voor mammografie en echo. Ziekenhuis waar ik verwezen was meldde: mammografie doen we niet onder de 30 jr. Na overleg HA akkoord, alleen echo, maar wel beide zijden stond op verwijzing. Ook i.v.m. borstkanker in familiegeschiedenis. Die echo had ik vandaag. Van echoscopist moest mijn vriend in wachtkamer blijven. Ze heeft max 6 min onderzocht, alleen de “foute” borst, de andere niet. Ze kon niks zien zei ze toen ik het vroeg. Ik moest de plek aanwijzen maar ze heeft zelf niet gevoeld. Radioloog/arts kwam later bevestigen “we zien niks u mag weer lekker naar huis”. Ik ben niet gerustgesteld en weet dus alsnog niet wat de knobbel is. Ik ga weer in overleg met HA voor vervolg. Maar heeft iemand ervaring met dit (alleen echo-onderzoek en hoe dit wordt teruggekoppeld), second opinions/vervolgonderzoek of hoe dit normaal gaat?
Voel me erg afgewimpeld, maar anderzijds ook een zeur dat ik niet tevreden ben met het “antwoord”.Btw. Toen ik emotioneel was in m’n eentje daar over de familie geschiedenis zei ze “maar iedereen heeft wel kanker in de familie he” … alsof het normaal is dat mijn moeder haar 2 broers, zus en beide ouders eraan verloren is en zij 2 eerste, en 2 tweedelijns familieleden heeft gehad met borstkanker.