Goedenavond,
Ik heb een lange verhaal, hopelijk kan ik wat meer te weten komen hier.
Ik heb eerder ook zo soort klacht gekregen, vorige jaar mei heb ik een mammografi gehad, uitslag was goed. Nu sinds 2 weken heb ik zelfde klachten, en dat zijn: zeurende pijn oksel, borst af en toe wat jeuk in oksel borst pijn in arm en tintelling in arm. Dit is dan in linker kant. Ik heb mijn huisarts online bericht gestuurd moest even aankijken en als ik druk op me borst krijgt of benauwdheid moest ik aan bel trekken. Gisteren kreeg ik inneens een druk op me borst met een enorme pijn steek in mijn linker arm, dus meteen huisartsenpost gebeld want was in de avond moest ik langskomen. Bij de huisartsenpost hebben ze me doorverwezen naar spoed hart afdeling. Ze hebben daar hartfilmpje, een foto een echo bloed alles nagekeken, en gelukkig alle uitslageb was goed de klachten kwamen niet van mijn hart. Vandaag werd ik wakker en vroeg me af kan het misschien vanuit me borst komen?
Misschien symptomen van borstkanker? Of is het allemaal van stress ? Als u zo leest mijn klachten kunnen die passen bij symptomen van borstkanker dhr John?
Hopelijk krijg ik een aantwoord.
Mijn dank!
Dat heeft met borstkanker niks te maken. Daar krijg je dit soort klachten niet van. Het kunnen klachten zijn die vanuit een spier komen. Of stress/spanningsklachten zodat je hyperventileert.
Heel duidelijk John!
Vandaag heb ik meer pijn dan eergisteren, het komt in aanvallen. Op midden borst en bovenrug linker arm. Ik zou echt niet weten wat het kan zijn. Het is een druk gevoel en een pijn gevoel op me borst en rug.
Ga met de klachten naar een fysiotherapeut en laat naar de schouder- en rugspieren kijken. Die kan ook testen of je hyperventileert
Dank je wel!
Laatste vraag,
Even apart van mijn klachten om het te gaan buitensluiten dacht ik aan een borst controle echo of een mammografi maar zal het nut hebben omdat ik vorige jaar in mei een mammografi al heb gehad en goed was?
Je moet zelf bepalen of dat nut heeft. Maar ik zou toch eerst eens naar een fysiotherapeut gaan
Met nut bedoel ik of er wat kan veranderen of er wat kan ontstaan bijv borstkanker. Ik weet niet hoe snel dat gaat.
Dat weet ik ook niet
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)