- Anoniem12 september 2022 om 08:47
Hoi,
Gister had ik last van mijn linkerborst (pijnlijk), ik ging toen voelen en toen voelde ik aan de onderkant een verdikking. Ik heb het vergeleken met mn andere borst en daar was er geen verdikking. Nu ben ik bang dat dit borstkanker is. Ik ben 19 jaar en daarom zegt mijn moeder dat ik dit eigenlijk op deze leeftijd niet kan hebben.
Verder heb ik geen last van andere klachten.
Ik was al van plan om morgen voor de zekerheid te bellen naar de huisarts (aangezien ik nu op school zit), maar ik wou het daarvoor eerst hierop vragen wat het mogelijk kan zijn.
6 reactiesReagerenAnoniem12 september 2022 om 08:53Nog even ter informatie. Het doet alleen pijn bij het aanraken.
ReagerenAnoniem12 september 2022 om 09:38Ook moet ik zeggen dat ik zelf nooit mijn borsten voel en ik dus ook niet weet hoe het “normaal” voelt. Ik weet dus ook niet of ik die “zwelling” altijd heb.
ReagerenAlias12 september 2022 om 10:23Ik heb altijd een flinke verdikking gehad aan de onderkant van 1 borst. Dat blijkt fibroglandulair weefsel: vet en klieren. Helemaal niets op echo of mammo dat op kanker wijst. Gelukkig.
Ik begrijp je bezorgdheid, maar het kan dus gewoon zijn hoe die borst voelt. Ik vond de geruststelling wel fijn, want raar voelt het wel.
Als je moeder ed geen borstkanker hebben gehad, is het heel onwaarschijnlijk dat jij op jouw leeftijd zoiets ernstigs hebt.
ReagerenAnoniem12 september 2022 om 10:35Hoi Alias,
Bedankt voor je berichtje! Dat lucht al op. Mijn moeder heeft het niet gehad. Ik had ook niet lopen voelen als ik geen pijn had aan mijn borst. Ik ga altijd meteen van het ergste uit als het gaat om lichamelijke klachten.
ReagerenAnoniem12 september 2022 om 11:57Ik had het gister trouwens ook door mijn laten voelen omdat ik geen ervaring heb met borstzelfonderzoek, en zij had ook gezegd dat ze zelf niks vreemds voelde. Het is vooral dat ik me afvraag waardoor het pijnlijk is als ik het aanraak.
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2022 om 16:47Ga er gewoon even mee naar de huisarts en laat ernaar kijken.
Reageren