Zoeken Vraag het forum

vage klachten linkerborst, rug

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo mensen, ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben een meid van 27 naar en ik maak me de laatste tijd veel zorgen over mijn gezondheid. Paar maanden geleden begonnen mijn klachten zoals hoge rugpijn die doortrekt via mijn oksel zeg maar naar mijn linkerborst. Ik ben al een aantal keer bij de huisarts geweest maar die zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat het iets is wat vanzelf over gaat. Inmiddels ben ik enkele keren bij de fysio geweest. Dit gaf verlichting maar nu ik daar ben gestopt, komen de klachten weer terug. Ondertussen zijn ook mijn darmen onderzocht en blijk ik een prikkelbare darm te hebben. Zo gek als ik ben, begon ik over mijn linkerborst te voelen vanwege de steken die ik er heb, en ik voelde van allerlei verhardingen en knobbels. Ia dit normaal? Ik heb ook het pco syndroom dus hormonale schommelingen. Onlangs is bij een tante van mij borstkanker geconstateerd dus ik haal mezelf ook vanalles in mijn hoofd. Hypochrondrisch….ik weet het…wat moet ik nu? De huisarts ziet me al aankomen als ik weer ga…

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kunnen klieren of spierverhardingen zijn die je voelt.  PCOS kan daar invloed op hebben. Misschien is het goed om eens met en psycholoog te praten over je irreële angsten

Reageren
    anoniem

Ja ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen ja. De laatste tijd ben ik zo gestresst. De verhardingen wat ik bedoelde zijn wel niet minder geworden. Eigenlijk voel ik ze alleen maar als ik lig. 2 verhardingen kort bij elkaar. Niet echt rond maar ovaalvormig en voelt op zich hard maar glad aan. Ik kan het ook niet vastpakken ofzo….zal toch geen borstkanker zijn?

Reageren
    John (moderator)

Nou nee, dat is niet erg waarschijnlijk. Maar als je er ongerust over bent, ga dan naar de huisarts.

Reageren
    Catootje

Bij pcos het beste wat aan de oorzaken doen, zoals insulineresistentie. Betekent je voeding drastisch aanpakken. Voor de snelle suikers schrappen en kiezen voor volwaardige voeding. Ook kunnen bepaalde supplementen helpen ondersteunen bij het stabiel houden van je  bloedsuikerspiegel, zoals magnesium, vitamine B C en D en omega 3. Vezels als inuline helpen ook mee voor een betere bloedsuikerspiegel. Op internet genoeg te vinden over insulineresistentie, het metaboolsyndroom en pcos en hoe je dat via de natuurlijke weg kan bijsturen. Voeding, ontgifting en bepaalde middelen gebruiken. Zorgen maken heeft niet zoveel zin. Als je goed voor jezelf zorgt is de kans op ernstige ziektes kleiner.

Een prikkelbare darm kan je ook het beste bij de basis aanpakken, met de juiste voeding, ook zorgen voor resistent starch en kijken naar voedselovergevoeligheden. Ook bij een   prikkelbare darm spelen er tekorten aan allerlei stoffen. Mogelijk dat je recente klachten ook met dit soort factoren te maken hebben.

Reageren
Reageer op: vage klachten linkerborst, rug
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.