Zoeken Vraag het forum

pil en diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    Ik heb al wat op het forum lopen kijken, maar kan toch niet helemaal het antwoord vinden op mijn vraag.
    Ik heb 3 dagen geleden diarree gehad nadat ik de pil geslikt had, hierna heb ik wel een nieuwe pil geslikt, maar ik had later weer diarree. 1 dag geleden heb ik onveilig seks gehad.

Korte tijdlijn:
    Di: 1e pil na zeer lichte menstruatie
    Wo: pil geslikt
    Do: pil geslikt
    Vrij: pil geslikt, hierna diarree
    Zat: pil geslikt
    Zo: onveilige seks

Ik vroeg me af of er een kans is dat ik nu zwanger ben en hoe groot die kans ongeveer ie

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ohja en ook de vraag of de kans minder wordt als ik de pilstrip goed door blijf slikken

Reageren
    John (moderator)

Ik welke week van de strip had je de diarree?

Reageren
    Anoniem

Het was in de eerste week, zoals ik zei was dinsdag de eersta dag na mn menstruatie dat ik de pil slikte. Ik heb dus di, wo en do geslikt en vrijdag kreeg ik de diarree.

Reageren
    John (moderator)

Omdat het in de eerste week was, is er kans op zwangerschap. Dan gelden de regels die beschreven zijn in de bijsluiter bij pil vergeten 1 ste week. De pil is dus vanaf zaterdag de komende 7 dagen ook niet betrouwbaar.
    Je hebt gisteren onveilige seks gehad, dus raad ik je aan om vandaag nog de Morning After Pil te gebruiken. Wel de strip gewoon afmaken.
    Dat je de pil verder goed doorslikt gaat niets veranderen aan de kans op zwangerschap.

Reageren
Reageer op: pil en diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.