Zoeken Vraag het forum

Pil en diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ara

Beste allemaal,

Ik kamp al anderhalve week met stress en ik weet niet of dat terecht is. Vorige week dinsdag had ik een klein buikgriepje dat ook maar een dag duurde, alleen had ik wel last van diarree (niet waterdun volgens mij). Ik nam de pil om 13:00 en ongeveer een uurtje later had ik last van diarree. Ik heb daarna geen verdere pil ingenomen. De volgende dag wel pas weer enzovoorts. Vrijdag had ik seks en was hij in mij gekomen, net zoals afgelopen donderdag. Ik ben heeeeel erg bang dat ik zwanger ben en mijn buik voelt ook raar. Ik moet nog een week de pil slikken en dan begint de stopweek. Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?

Mvg,
    Ara.
    Alvast bedankt!

10 reacties
    Reageren
    Ara

Dus ter verduidelijking:

Dinsdag 29 October: Diarree, geen extra pil

Vrijdag 1 November: Seks

Donderdag 7 November: “

Reageren
    John (moderator)

In welke week van de strip had je diarree?

Reageren
    Ara

Beste,

Bedankt voor de snelle reactie. Dit was in de eerste week.

Reageren
    John (moderator)

Als je in de eerste week van de strip een pil vergeet (jouw geval komt daarmee dan overeen) is er wel een kleine kans op zwangerschap. Je was de eerste 7 dagen na de diarree niet beschermd. Maar zwangerschapssymptomen kun je nu natuurlijk nog helemaal niet hebben. Misschien krijg je een doorbraakbloeding

Reageren
    Ara

Wat kan ik nu het beste doen? Ik ben helemaal gestresst, ik hoop echt dat ik niet zwanger ben..

Reageren
    John (moderator)

Op dit moment kun je niks doen. Daar is het nu te laat voor.
    Maak de strip af en doe dan een test

Reageren
    Ara

En als ik over 1,5 week ongesteld wordt? dus mn strip netjes afmaak enzo, ben ik dan gewoon niet zwanger?

Reageren
    John (moderator)

In principe wel, maar je moet dan toch even een test doen

Reageren
    Ara

Kan ik aan het begin van de stopweek al een test doen? (Dus volgende week maandag, niet morgen)

Reageren
    John (moderator)

ja dat kan

Reageren
Reageer op: Pil en diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.