Zoeken Vraag het forum

Zwanger en de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eline

Goedemorgen,

Een hele gestresste meid van 22 hier.

Ik slik de pil, ben hem niet vergeten en ik slik hem door. Ik zit nu in mijn 2e strip, en daarvan de 2e week.

Ik heb nu precies 3 weken geleden voor het laatste seks gehad, met de methode ‘voor het zingen de kerk uit’ . De dag erna werd ik ziek. Tenminste keelpijn, verkouden, hoesten. Niet zo ziek dat ik moet overgeven of diarree had gelukkig. De pil heb ik toen natuurlijk ook helemaal goed ingenomen. Dit duurde ongeveer 4 dagen dat ik niet lekker was.

Nu heb ik sinds afgelopen donderdag wat dotterigge slijmerige afscheiding. Af en toe komt er zeg maar een dot afscheiding, het is elastisch. Ik ben enorm bang dat ik zwanger ben.. is het normaal als je dit soort afscheiding hebt? Ik heb het weleens de week voor ik ongesteld moet worden, maar dan maar een klein beetje. Ik ben nu heel bang dat de pil niet heeft gewerkt de dagen dat ik ziek was..

Hoe groot is de kans op zwangerschap?

10 reacties
    Reageren
    Eline

Ik heb voorderest trouwens geen zwangerschapssymptomen.

Reageren
    John (moderator)

Alleen diarree en braken kan invloed hebben op de werking van de pil, als dat binnen 4 uur na inname van de pil is. Dus di ka is nagenoeg nihil. Als je denkt toch zwanger te kunnen zijn, dan moet je een zwangerschapstest doen

Reageren
    Eline

Ja dat dacht ik inderdaad ook.

Maar die draderige/waterige afscheiding is dat wel normaal? Ik ga nu steeds met mijn vinger in mijn vagina om te kijken of er slierten aanzitten.

Kan je die slierten slijm ook gewoon hebben als je aan de pil zit?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan

Reageren
    Noëlle

Hoi,

Ik heb dit inderdaad ook tijdens mijn pilstrip. Dat er soms dotten slijmerige afscheiding meekomen. Als ik voel is de rest van de afscheiding gewoon wit.

Ik ben bang dat die dotten betekenen dat je vruchtbaar bent. Kan dat kloppen? Ik slik ook de pil goed, maar vind dit gewoon eng.

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed gebruikt ben je niet vruchtbaar

Reageren
    Noëlle

Ik slik hem elke dag op hetzelfde tijdstip. Maar hoe kan je dan wel van dit soort slijm hebben, dat lijkt op vruchtbaar slijm..

Reageren
    John (moderator)

Het is gewoon baarmoederslijm

Reageren
    Noëlle

Oke en laat dit dus ook gewoon los als je de pil slikt? Ik slik nu al 4 jaar de pil, maar sinds een paar maanden let ik er een beetje op en zie ik dus van die dotten.

Reageren
    John (moderator)

Ja, de pil kan het zelf nog wat bevorderen

Reageren
Reageer op: Zwanger en de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.