- Xx.lisa11 november 2012 om 08:53
Ik slik heel nauwkeurig de pil, en heb altijd seks met condoom.
Alleen de laatste keer hebben mijn vriend en ik het zonder condoom gedaan.
Ik zat op dat moment in mijn stopweek 2 dagen voor mijn menstruatie.
Nu heb ik 2 weken later heel erg last van lichte krampjes onder in mijn buik, een soort menstruatie krampen. Ook is mijn onderbuik erg opgezet en heb ik last van obstipatie.
Bestaat nu de kans dat ik toch zwanger ben?
Want ik lees op internet dat er genoeg vrouwen zijn die door de pil heen zwanger worden.
Ik gebruik verder geen medicijnen en geen last van braken of zo.
En vanaf wanneer kan ik een test doen?6 reactiesReagerenEmma11 november 2012 om 09:55Hai Lisa,
Reageren
Als je de pil keurig slikt volgens de bijsluiter, is ‘ie heel betrouwbaar. De kans om toch zwanger te raken is jaarlijks 0,3% dus dat betekent dat als 1000 vrouwen een jaar lang de pil slikken, er 3 toch zwanger raken.
Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm
Toch raakt een vrouw niet zo maar zwanger hoor. De meest vruchtbare dagen, de ovulatie of eisprong genaamd, zijn ongeveer twee weken voor je volgende menstruatie. Jij hebt het twee dagen voor je menstruatie zonder condoom gedaan, maar in principe ben je beschermd omdat je de pil slikt. Ben je wel gewoon ongesteld geworden in je stopweek?
Je kunt testen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten zijn maar het niet bent geworden. Dat heet ‘over tijd’. Eerder testen heeft geen zin. Heb je nog vragen? Stel ze gerust. Groetjes EmmaEmma11 november 2012 om 10:31Ik moet deze donderdag ongesteld worden, kan ik de test ook vlak voor of tijdens mijn menstruatie doen? gewoon voor de zekerheid omdat je ook wel eens hoort dat je gewoon ongesteld word de eerste paar maanden
ReagerenEmma11 november 2012 om 10:37Hai, nee eerder testen heeft geen zin omdat het hCG nog niet aantoonbaar is.
Bron:
Reageren
http://nl.wikipedia.org/wiki/ZwangerschapstestKimmie11 november 2012 om 10:42Hallo, je zegt ook dat je geconstipeerd bent dus daar kan de dikke buik en kramp ook door komen. Drink een beetje Roosvicee Laxo en probeer niet teveel te piekeren of je zwanger bent want die kans is maar heel gering.
Groetjes
ReagerenXx.lisa11 november 2012 om 11:01Dus ook na mijn menstruatie kan ik het dus niet testen?
Reageren
En die lichte krampen en moeilijke stoelgang zegt er dus niks over?
Bedankt voor je reactie!Heleen11 november 2012 om 11:10Hallo, waarom zou je na je menstruatie nog willen testen? Als je ongesteld bent geworden, ben je -in principe- niet zwanger. En je moet niet al die doemscenario’s op Internet opzoeken want daar word je helemaal niet vrolijk van. Wacht nou tot donderdag en als je niet ongesteld bent, dan een testje doen. Maar ook ik denk niet dat je zwanger bent hoor. Toen ik merkte dat ik wel eens zwanger kon zijn, was ik ‘al’ 6 weken in verwachting. Mijn symptomen waren eigenlijk alleen dat mijn broekriem een gaatje losser moest omdat ik mezelf dikker vond worden zonder dat ik meer at. En verder had ik helemaal nergens last van. Inmiddels is ze al weer 11…
Reageren