Zoeken Vraag het forum

Zwanger ondanks de pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik slik de pil al een ruime 3 jaar. Ik neem hem niet altijd op dezelfde tijd maar wel altijd in de avond. Voor zo
    ver ik mij kan herinneren ben ik hem niet vergeten in te nemen en ben ik in mijn stopweek ook gewoon ongesteld geworden (met meer last dan normaal). Nu heb ik sinds een aantal dagen last van misselijkheid. Ik kan op elk moment gaan kokhalzen. Ook heb ik witte afschijding, meer dan normaal. Ik heb de afgelopen maanden regelmatig seks gehad zonder condoom en ik slik de pil door. Kan ik nu zwanger zijn. Wat denken jullie. Ik maak me erg zorgen want ik ben nog erg jong.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed gebruikt en er geen vergeet is een zwangerschap niet erg voor de hand liggend.
    De misselijkheid kan door iets ander worden veroorzaakt. Misschien iets verkeerd gegeten..

Dat je meer afscheiding hebt zou door een infectie kunnen komen, misschien door een soa.
    Dus ik denk dat je met de klachten het beste even naar de huisarts kunt gaan.

Er is alleen een ding dat ik ofwel verkeerd begrijp of niet helemaal klopt:
    je schrijft:
    [quote]en ben ik in mijn stopweek ook gewoon ongesteld geworden[/quote] EN
    [quote] ik slik de pil door[/quote]

Houd je nu na iedere strip een stopweek of slik je ze door?

Reageren
    Anoniem

Ik heb de pil 7 weken doorgeslikt en toen heb ik een stopweek gehad.
    Ik hoop dat het door iets anders komt maar door eten zou erg raar zijn omdat het al een aantal dagen aanhoud..

Reageren
    John (moderator)

Je zou door eten een bacteriële infectie kunnen hebben opgelopen. Dat zou dan wel enkele dagen kunnen aanhouden.

Ga met de klachten even naar je huisarts

Reageren
Reageer op: Zwanger ondanks de pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.