Zoeken Vraag het forum

Wanneer pil in nemen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi

Ik weet even niet wat ik het beste kan doen ik hoop dat u mij hiermee kan helpen..
    Ik heb seks gehad met mijn vriend in de stopweek en even daarna ben ik ongesteld geworden (dit zou ook ongeveer de nacht zijn dat ik meestal ongesteld word)
    Maar ik weet niet of ik nu het beste nu de eerste pil kan pakken of pas morgen avond?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik heb de pil toch maar nu ingenomen om misschien wat zekerder te zijn dat het niet lijdt tot zwangerschap maar omdat ik vlak hiervoor nog geslachtsgemeenschap heb gehad is het dan alsnog slim om bijvoorbeeld de MAP te gaan halen? En kan kan het kwaad om eventueel wat te vroeg te beginnen aan de pil na de stopweek?

Reageren
    John (moderator)

Je moet gewoon op de juiste tijd weer met de pil starten na de stopweek. Net zoals anders

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil slikt en dat goed doet, ben je ook in de stopweek gewoon door de pil beschermd. De pil snel nemen om niet zwanger te raken voordat je stopweek om is, heeft geen enkel nut. Lees een keer de bijsluiter…

Reageren
    Anoniem

Ik had de pil genomen omdat ik dacht dat ik ongesteld was geworden omdat ik een bloeding had

dit bleek naderhand niet zo te zijn…

dus ik moet nu gewoon verdergaan met de pil op de dag dat ik wel ongesteld word?

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil gebruikt, heb je een stopweek van 7 pilvrije dagen. alleen wanneer je de allereerste keer met de pil start moet je met de pil beginnen op de eerste dag van de menstruatie.
    Nou moet je inderdaad gewoon verder gaan met de strip

Reageren
    Anoniem

En ik ben nu dus gewoon beschermt?

Reageren
    John (moderator)

Als je stopweek korter duurde dan 4 dagen ben je de eerste 7 dagen niet beschermd

Reageren
Reageer op: Wanneer pil in nemen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.