- Anoniem5 april 2020 om 00:26
Hoi
Ik weet even niet wat ik het beste kan doen ik hoop dat u mij hiermee kan helpen..
Ik heb seks gehad met mijn vriend in de stopweek en even daarna ben ik ongesteld geworden (dit zou ook ongeveer de nacht zijn dat ik meestal ongesteld word)
Maar ik weet niet of ik nu het beste nu de eerste pil kan pakken of pas morgen avond?7 reactiesReagerenAnoniem5 april 2020 om 00:40Ik heb de pil toch maar nu ingenomen om misschien wat zekerder te zijn dat het niet lijdt tot zwangerschap maar omdat ik vlak hiervoor nog geslachtsgemeenschap heb gehad is het dan alsnog slim om bijvoorbeeld de MAP te gaan halen? En kan kan het kwaad om eventueel wat te vroeg te beginnen aan de pil na de stopweek?
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2020 om 15:04Je moet gewoon op de juiste tijd weer met de pil starten na de stopweek. Net zoals anders
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2020 om 15:06Als je de pil slikt en dat goed doet, ben je ook in de stopweek gewoon door de pil beschermd. De pil snel nemen om niet zwanger te raken voordat je stopweek om is, heeft geen enkel nut. Lees een keer de bijsluiter…
ReagerenAnoniem5 april 2020 om 16:07Ik had de pil genomen omdat ik dacht dat ik ongesteld was geworden omdat ik een bloeding had
dit bleek naderhand niet zo te zijn…
dus ik moet nu gewoon verdergaan met de pil op de dag dat ik wel ongesteld word?
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2020 om 16:42Als je de pil gebruikt, heb je een stopweek van 7 pilvrije dagen. alleen wanneer je de allereerste keer met de pil start moet je met de pil beginnen op de eerste dag van de menstruatie.
Reageren
Nou moet je inderdaad gewoon verder gaan met de stripAnoniem5 april 2020 om 17:14En ik ben nu dus gewoon beschermt?
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2020 om 17:43Als je stopweek korter duurde dan 4 dagen ben je de eerste 7 dagen niet beschermd
Reageren