- Anoniem24 april 2018 om 22:20
Hallo,
Ik heb 8 maanden een pil geslikt maar ben hiermee gestopt vanwege vervelende bijwerkingen. Nou heb ik een nieuwe vriend en ik wil graag weer beginnen met de pil. Ik heb nu een lichtere pil gekregen en ik wil zo snel mogelijk beginnen. Ik ben vandaag precies een week geleden ongesteld geworden. Kan ik morgen dan gewoon beginnen met de pil of moet ik wachten tot mijn eerstvolgende menstruatie? En als ik morgen begin, wanneer is deze pil dan ook daadwerkelijk veilig?
Alvast bedankt,
Anoniem
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 april 2018 om 22:33Kijk in de bijsluiter van de pil, wanneer je met de pil moet starten en hoe het dan met de bescherming zit.
ReagerenCatootje25 april 2018 om 08:47Gebruik van de pil onderdrukt je eisprong, bevordert oestrogeendominantie. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Verder onttrekt de pil allerlei vitaminen en mineralen aan je lichaam, waaronder zink en het koperniveau in je lichaam stijgt. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven. De ene of de andere pil kan nog enigszins uitmaken in deze bijwerkingen maar het principe is het zelfde. Heb zelf een pessarium als anticonceptie.
Reageren