Zoeken Vraag het forum

Beginnen met de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pil

Ik ga na een aantal maanden stoppen weer beginnen met de pil. Nu is mijn cyclus op dit moment zo lang dat er soms wel 2.5/3 maanden tussen mijn menstruaties zitten en ik dus niet weet hoelang ik nog moet wachten op mijn volgende menstruatie. Is het ook mogelijk om stel komend weekend te beginnen met de pil, terwijl ik dan nog niet ongesteld ben? Alvast bedankt!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan in principe. De pil kan  alleen gedurende de eerste strip niet betrouwbaar zijn.

Reageren
    Pil

Bedankt voor de vlotte reactie!

Reageren
    Bla

dit kan maar je bent dan niet beschermd de eerste 7 dagen dus dan moet je extra voorbehoedsmiddelen gebruiken! 🙂

Reageren
    John (moderator)

@ Bla

Dit kopt niet.  Dat is alleen van toepassing als je niet op de eerste dag van de menstruatie start, maar binnen de eerste 5 dagen van de menstruatie. Als je op een ander tijdstip in de cyclus start, is de pil gedurende de eerste strip niet betrouwbaar

Reageren
    Pil

Oke! Dus na de eerste stopweek is hij dan pas betrouwbaar als ik het goed begrijp? 🙂

Reageren
    John (moderator)

Helemaal goed!

Reageren
Reageer op: Beginnen met de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.