- Twijfelkont15 september 2017 om 18:05
Goedenavond,
Ongeveer 1,5 week geleden ben ik een pil vergeten. Ik heb ongeveer 3 pilstrips doorgeslikt, dus dan telt deze doorslikweek als derde week begrijp ik.
De pil heb ik op zondagmiddag, ongeveer 40 uur na de vorige pil, geslikt. Op zaterdagavond heb ik onbeschermde seks gehad. Maandagochtend werd ik wakker met een gevoel dat ik zin had in bepaald eten, iets wat ik 10 jaar geleden voor het laatst heb gegeten. Vervolgens heb ik mijn strip afgemaakt en ben ik op woensdag met mijn stopweek begonnen. Dit is onjuist volgens de handleiding (maar dit zag ik -heel stom- te laat). In mijn stopweek ben ik niet ongesteld geworden (kan ook door het doorslikken komen). Wel heb ik meer kramp gehad dan normaal en had ik bruinige afscheiding. Ik heb nu nog steeds een rommelige maag en ik voel mij anders, wat ook door stress kan komen.
Inmiddels heb ik een test gedaan met een negatieve uitslag, maar ik denk dat dit sowieso veel te vroeg is geweest.
Ik weet, jullie hebben geen glazen bol, maar denken jullie dat er een kans is dat ik zwanger ben?
Groetjes
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 september 2017 om 18:25Als je de pil doorslikt en je vergeet een pil, dan gelden de regels voor vergeten pil in de tweede week, behalve als je een pil vergeet in de laatste week voordat je een stopweek gaat houden.
Op zaterdagavond heb ik onbeschermde seks gehad. Maandagochtend werd ik wakker met een gevoel dat ik zin had in bepaald eten   Dit heeft natuurlijk helemaal niks met zwanger zijn uit te staan. Je kunt na 2 dagen nog helemaal niet zwanger zijn  en al helemaal geen zwangerschapssymptomen hebben.
ReagerenTwijfelkont15 september 2017 om 18:32OK, aangezien het mijn laatste week voor de stopweek was geldt hier week 3 toch? En dus had ik of meteen moeten stoppen of minimaal 7 dagen door moeten slikken.
Dit heb ik beiden niet gedaan. Is  er een kans dat ik zwanger ben? Ook in combinatie met het niet ongesteld worden en de krampen die ik had.
En inderdaad, waarschijnlijk heeft het zin hebben in bepaald eten er helemaal niets mee te maken. Maar het was mij gewoon opgevallen.
ReagerenJohn (moderator)
15 september 2017 om 18:36Als het de laatste week voor de stopweek was, geldt inderdaad wat voor pil vergeten in de derde week vermeld staat. Dan is er een klein risico. Â Maar zwangerschapssymptomen kun je dan ook nog steeds niet hebben. Testen kun je 2 -2,5 week na de onbeschermde seks.
Reageren