- anoniem11 november 2016 om 08:54
hallo, vorige week woensdag nam ik mijn laatste pil middenin de pilstrip (ik slikte door) en die week werd ik ongesteld. Ik dacht dat ik op de vrijdag weer moest beginnen want ik dacht, donderdag naar donderdag is 7 pilvrije dagen. Vandaag is het vrijdag en ik kwam erachter dat ik gister al had moeten beginnen aan de pil. Vóór de stopweek nam ik hem altijd rond 8 uur ’s avonds. Ik heb net de pil ingenomen die ik gister had moeten beginnen (8:50 ’s ochtends) en dan vanavond die voor vandaag. In de stopweek heb ik wel seks gehad. Ben ik nu wel gewoon beschermd?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 november 2016 om 11:08Als je de pil binnen 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip had genomen, was er niks aan de hand geweest.
Reageren
Je zou nu voor alle zekerheid een Morning After Pil moeten gebruiken als de seks minder dan 5 dagen geleden was. Dan moet je de ella-one gebruiken. Die kan tot 120 uur na de seks gebruikt worden. Als het langer gelden is hoef je dat niet meer te doen.
Je moet er ook rekening mee houden dat de pil de komende 7 dagen niet betrouwbaar is.
Als je de MAP gebruikt, is de pil tot na de volgende stopweek niet betrouwbaar.
Wel de pilstrip gewoon afmaken.Onbekend10 januari 2017 om 17:10hallo,
ik heb net een stopwerk achter de rug en had eigelijk afgelopen vrijdag weer de pil moeten slikken. Nu kom ik er vandaag pas achter dat ik hem al die tijd vergeten was. Heb vandaag dus weer mijn eerste pik geslikt, heb geen seks gehad in de tussen tijd, maar kan er iets zijn of is er niks aan de hand?
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2017 om 17:58Je bent dan 3 dagen te laat als ik het goed begrijp. Neem de pil van vandaag en die van gisteren ook nog in. De komende 7 dagen is de pil niet betrouwbaar.
Reageren