Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten na stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • S

Hallo,

Ik ben een beetje in de war, ik had vorige week woensdag 26-07-2017 mn laatste pil genomen, dus dat wil zeggen dat mn stopweek begint op 27-07 en 7 dagen opgeteld is het woensdag 2 augustus. Dat betekent dat ik donderdag weer aan een nieuwe reeks moest beginnen alleen kwam ik er vrijdag in de ochtend achter dat ik het was vergeten, dat was rond 7/8 toen ik er meteen 1 had genomen.

Ik heb sindsdien gewoon elke dag 1 genomen. En in de stopweek heb ik geen seks gehad, maar wel gisteren en vandaag.

Alleen nu ben ik erg in de war of ik wel of niet beschermd ben.

Ik had de apotheek ook nog gebeld vrijdag en ze zei ook dat als ik donderdag begin met mn stopweek dat mn stopweek de donderdag er na eindigt. Maar als ik naar mn kalender kijk eindigt het op een woensdag…

Ik hoop dat je me hiermee kan helpen

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je op woensdag de laatste pil inneemt, en je hebt 7 pilvrije dagen, moet je dus op donderdag weer met de pil starten. Als je op vrijdag start, ben je dus in principe de eerste pil, in de eerste week vergeten. Je moet er dan rekening mee houden, dat je de eerste 7 dagen na het vergeten van de pil, niet beschermd bent.  Dus eigenlijk loop je nu risico op zwangerschap. Om dat te voorkomen, zou je eigenlijk vandaag maar uiterlijk morgenvroeg de MAP moeten gebruiken. Vervolgens moet je er dan rekening mee houden, dat je niet meer door de pil bent beschermd tot NA de volgende stopweek. Je moet wel de pilstrip verder afmaken.

Reageren
    S

en wat als hij niet in mij is klaargekomen? Is die kans er nog?

Reageren
    John (moderator)

Dan is de kans natuurlijk heel veel kleiner. Als je 100% zeker weet dat er een sperma is vrijgekomen, zou je de MAP niet hoeven te nemen.

Reageren
    S

Bedankt voor het snel beantwoorden van mijn vragen, ik had nog 1 vraag..

Hoe zit dat nou met de pil die ik vergeten ben? Moet ik die alsnog nemen?

Die van donderdag zit er nog in, en normaal gesproken neem ik altijd de pil rond 11 in de avond maar omdat ik het vergeten was nam ik rond het 7 uur in de ochtend en heb ik dat ook tot nu toe aangehouden.

Reageren
    John (moderator)

De vergeten pil hoef je nu niet meer te nemen. Daar is het te laat voor.

Je had vrijdagochtend de vergeten pil meteen moeten nemen en dan ook de pil van vrijdag.  Dus 2 pillen op een dag. Als je vrijdagochtend de pil van vrijdag hebt genomen en dan zaterdagavond pas weer de pil van zaterdag, heb je dus eigenlijk weer een pil vergeten…  er zaten dan meer dan 12 uur tussen.  Je moet de bijsluiter eens goed lezen.

Reageren
    S

Had ik ook gedaan, had ook de apptheek gebeld voor de zekerheid..

Reageren
    John (moderator)

Je moet er in ieder geval rekening mee houden, dat je de eerste 7 dagen te tellen vanaf zaterdag dan, niet beschermd bent door de pil.

Reageren
Reageer op: Pil vergeten na stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.