- Anoniem2 juni 2014 om 12:28
Hallo, ik had even een vraagje ivm de pil.
Ik ben vrijdag 16mei begonnen met de stopweek, en maandag 19 mei ongesteld geworden. 23 mei was mijn stopweek voorbij, en ben ik weer begonnen met een nieuwe strip, ik heb toen 2 dagen de pil genomen en ben hem daarna 5 dagen vergeten. Echt heel stom, maar door de stopweek en doordat ik het heel druk heb op het moment echt compleet vergeten.
Afgelopen vrijdag, 30mei kwam ik hier achter. Mijn vriend en ik hebben zowel tijdens de stopweek als de week erna sex gehad. Nu is er dus een kans dat ik zwanger ben, maar dit kan ik pas over een week of 2 testen. Ik ben alleen wel al 3 dagen weer aan het bloeden, ben ik dan nu alweer ongesteld? En ben ik dan dus niet zwanger? Ook vroeg ik me af hoe lang we nu een condoom moeten gebruiken, 7 dagen of tot aan mijn volgende menstruatie?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.1 reactieReagerenJohn (moderator)
2 juni 2014 om 13:48Omdat je de pillen in de eerste week bent vergeten, heb je inderdaad kans op zwangerschap. De pil moet nu weer 7 dagen achter elkaar worden genomen voordat ze weer veilig is. Neem contact op met je huisarts voor de eventuele zwangerschap, er kan in principe nog wat aan gedaan worden als een zwangerschap ongewenst is.
Reageren