- Anoniem9 oktober 2011 om 10:34
Hallo allemaal,
Ik heb een hele vervelende vraag..
Ik slik nu ruim 4 jaar Microgynon 30, altijd netjes optijd en nog nooit problemen mee gehad. Nu heb ik afgelopen week mijn stopweek gehad (donderdag’s 29 sept. laatste pil, vrijdag erop weer beginnen 7 okt.). Nu ben ik er vanmorgen achter gekomen dat ik nog niet met mijn nieuwe strip ben begonnen.. We zitten midden in een verbouwing waardoor alles in huis op zijn kop ligt en ik gewoon vergeten ben een nieuwe strip te pakken.. Ik weet het.. Hoe dom!
Nu hebben mijn man en ik wel sex gehad de afgelopen dagen. Ik weet dus dat er een redelijke kans is dat ik hier zwanger door kan raken. Het is te laat voor een Morning after pil ( al had ik die uit principe denk ik ook niet genomen). Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand dit eerder meegemaakt? En vanaf wanneer zou ik kunnen testen? Waar moet ik de komende tijd rekening me houden?
Ik heb vanmorgen wel in paniek de 2 vergeten pillen ingenomen, en neem dan vanaf vanavond weer op mijn vaste tijd de pil in.
Ik hoor graag jullie mening,
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Groetjes,
N.
44 reactiesReagerenVisje10 oktober 2011 om 07:28Das schrikken ja…
heb het zelf ooit 2 keer eerder gehad, terwijl ik normaal ALTIJD mijn pil netjes op tijd slik.Even over de morning after pil: die kun je nemen tot uiterlijk 72 uur na onbeschermde seks.. dus het was/is nog op tijd. Maar je zegt dat je die uit principe niet wil nemen.
Volgens mij kun je testen vanaf de dag dat je eigenlijk normaal gesproken ongesteld zou worden. Ik zou dus wachten tot je ongesteldheid..
Succes!
ReagerenAnoniem10 oktober 2011 om 08:22Hoi Visje,
Allereerst bedankt voor je reactie. Het was inderdaad behoorlijk schrikken ja.
Begrijp ik het goed dat het bij jou beide keren ‘goed’ is afgelopen?Wat betreft de Morning after pil wist ik dit niet. Al heb ik zelf alleen zoiets van als het zo is dan is het zo en is het van harte welkom. Het is niet gepland maar welkom. We willen namelijk beide graag kinderen, alleen nu zitten we midden in de renovatie van een huis wat wel even gaat duren en is het gewoon nog niet de tijd. 🙂
Ik zal het dan gewoon rustig afwachtten tot mijn menstruatie en dan een test doen. Ik laat het nog wel even horen wat de uitslag is!
Groetjes,
Reageren
N.Visje10 oktober 2011 om 14:42Dat klopt, beide keren is het goed afgelopen, maar ik heb wel de morning after gehaald toen.
Ik zie het zo: de Pil slik ik om zwangerschap te voorkomen.. de morning after pil is daarin niet anders (alleen de dosering is geloof ik hoger).Ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk 🙂
Ben benieuwd wat de uitkomst gaat worden.
Al duurt het in veel gevallen een tijdje (soms zelfs maanden) voor je eigen cyclus op gang is na het stoppen met de Pil.
Maar je weet het nooit 🙂Gr Visje
ReagerenAnoniem10 oktober 2011 om 17:21Hoi Visje,
Zo is het inderdaad wel. Maarja ik heb nu zelf zoiets van we gaan het wel zien. Als het zo is zijn we er aan de andere kant ook wel blij mee. 🙂
Nou we moeten nog even een paar weekjes wachtten op de uitslag. De kans dat ik zwanger ben geworden is vrij klein, dus ik ga er ook niet van uit. Maar we gaan het zien.
Bedankt voor je reacties!
Groetjes,
Reageren
N.pvo0311 oktober 2011 om 08:42Hoi!
Ik heb nu hetzelfde.. Ik moest 24 september beginnen met de pil maar ik ben pas 27 september begonnen… Mijn volgende strip is nu afgelopen en ik hoop dat ik niet zwanger ben.
Als je de stopweek langer maakt dan 7 dagen loop je kans op een zwangerschap. En je moet altijd nog 1 week met een condoom vrijen als je de stopweek langer heb gemaakt. Nou dat wisten ik en mijn vriend ook niet.. Dus we zitten nu erg in spanning. Je kan pas testen op de dag dat je ongesteld moet worden.
Groetjes!
Reagerenanoniem11 oktober 2011 om 08:51Hoi!
Voor jullie dus ook een spannende periode. Begrijp ik het goed dat jij nu bijna kunt testen? Ik ben benieuwd hoe het voor jullie afloopt.
Ik moet nog een paar weekjes wachten. Moet wel zeggen dat ik me erg ellendig voel de laatste 2 dagen. Maargoed dit komt denk ik puur omdat mijn lichaam de hormonen mist. Beetje steken en afscheiding. Maargoed, we zullen zien hoe het verder afloopt.
Laat je even weten wat de uitslag is?
Groetjes,
Reageren
N.pvo0311 oktober 2011 om 09:22Hoi!
Ja inderdaad erg spannend. Ik heb gisteren mijn laatste pil genomen dus ik ga vrijdag of zaterdag testen.
Ook ik denk een aantal dingen te ‘voelen’. Zo had ik van de week een paar dagen heel erg last van m’n tepels en nu heb ik al paar dagen een soort van ongesteld gevoel onderin me buik ( terwijl ik dit normaal noooit heb ).
Maar misschien ‘denk’ ik dit te voelen 😉
Het zal bij ons niet echt uitkomen maar welkom is het wel..Maar voor jou ook spannend dus!
Ik laat het weten!
Groetjes & succes!
Reagerenanoniem11 oktober 2011 om 09:27Ja je kan jezelf ook een beetje gek zitten maken. Bij mij is het natuurlijk nog veeeel te vroeg om dingen te voelen. Dus zal wel gewoon aan de hormonen liggen. 🙂
Als het inderdaad zo is dan is het zo. En zijn we er blij mee. Stond alleen nog niet voor dit jaar op de planning zal ik maar zeggen..;)
Succes met testen en ik ben benieuwd naar de uitslag!
Groetjes,
Reageren
N.eef11 oktober 2011 om 14:40hi,
ik zit dus met hetzelfde ongeveer..slik ook Mycrogynon 30.
Reageren
Woensdagavond 5 okt( na mn stopweek ) weer begonnen.. Donderdagavond vergeten..maar deze vergeten pil vrijdagmiddag ong 1 uur ingenomen..14 uur te laat..en Zaterdagnacht rond 1 uur..kwam ik erachter dat ik die van vrijdagavond ben vergeten..deze was dus ruim 24 uur te laat..maar heb ik wel gelijk met die van zaterdagavond ingenomen.
Ik ben ff de kluts kwijt..door wat er allemaal op internet staat..over 36 uur etc..
Ben ik er nu 2 vergeten..telt die van 14 uur later ook mee?
Ik sex gehad de afgelopen week..vlak voor en na de vergeten pil(len)
IK hoop dat iemand het even op een rijtje zet voor me.anoniem11 oktober 2011 om 16:55Hoi Eef,
Zoals je hebt gelezen ben ik zelf ook geen held op dit gebied. Wel is het zo dat ik denk dat je in hetzelfde parket zit als ik. Een redelijke kans op zwangerschap. Dit omdat je de pillen bent vergeten in de eerste week na je stop week. En beide pillen zijn later dan 12 uur na tijd ingenomen.
In de bijsluiter van Microgynon staat ook dat de vergeten pil binnen 12 uur ingenomen moet zijn. Anders heb je een verhoogt risico op zwangerschap. Dit houd nu dus voor jou hetzelfde in als voor mij:
* 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel gebruiken.
* Wachten op je menstuatie en bij overtijd een testje doen.Voor jou is het nu ook al te laat voor een morning after pil. Deze had namelijk binnen 72 uur na je gemeenschap in moeten nemen. Zelf heb ik deze ook niet in genomen.
Ik hoop dat ik het een beetje op heb kunnen helderen.
Groetjes,
Reageren
NadineFemke11 oktober 2011 om 17:18Er bestaat nog een nood-anticonceptie die je tot vijf dagen na geslachtsgemeenschap kunt innemen: EllaOne. Ik weet dat deze MAP uitsluitend op recept verkrijgbaar is.
ReagerenEef11 oktober 2011 om 18:55Nou ja..dan zit er niks anders op dan afwachten voor mij. Ik weet niet hoe dat voor jou zit?
Reageren
Ik zit morgen in mn 2e week van de pilstrip..en jij?
Is het eventueel voor jou welkom?
Ik heb al twee kinderen ( tweeling ) van ruim 2 jaar oud. Mocht het bij mij zo zijn dan is het welkom.anoniem11 oktober 2011 om 19:10Hoi Eef,
Ja inderdaad, voor mij zit er ook niet anders op dan af te wachtten. Heb zelf namelijk ook geen morning after pil gehaald. Wel bewust omdat ik dat uit principe niet wil. Ik loop iets achter bij jou. Vrijdag begint mijn 2e week. Moet zeggen dat ik wel echt aan mijn lichaam merk dat het de hormonen mist. Buikpijn de hele dag.. Jakkes..
Bij ons is het als het zo is ook zeker welkom. Het zat voor ons nog echt niet in de planning. Maar als het zo is maken we er zeker wat leuks van. Voor ons zou het dan de 1e zijn, dus dat maakt het extra spannend.
Groetjes,
Reageren
Noortjejoyce12 oktober 2011 om 21:18hallo,
Zo te zien kom je er verder wel uit, maar ik wilde nog even mededelen dat wanneer je op de donderdag je laatste pil neemt, je heb precies 7 dagen erna weer moet innemen, dit is dus weer op een donderdag en niet op de vrijdag. Het is namelijk zo dat je dan in principe al 1 dag te laat bent en je eigen cyclus misschien alweer opgang is.
Dit wilde ik even als tip geven voor de volgende keer 😉
Reageren