- Noortje12 oktober 2011 om 21:34
Hoi Joyce,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb het alleen nog even nagekeken en volgens mij zit het net anders. Onderstaande heb ik geknipt en geplakt uit de bijsluiter van Microgynon 30.
Wanneer en hoe neemt u de tabletten in?
De strip bevat 21 tabletten. Bij iedere tablet staat aangegeven op welke dag die moet worden ingenomen. Neem de tabletten elke dag ongeveer op dezelfde tijd in, zonodig met wat water. Volg de richting van de pijl die op de strip is aangegeven tot u alle 21 tabletten heeft ingenomen. Daarna neemt u 7 dagen geen tablet. In de loop van deze 7 dagen hoort een bloeding te beginnen (de zogenaamde onttrekkingsbloeding). Deze begint gewoonlijk op de 2e of 3e dag na de laatste tablet Microgynon 30. Begin op de 8e dag met de volgende strip, ongeacht of de bloeding dan al voorbij is of niet. Dit betekent dat u steeds op dezelfde dag van de week met een volgende strip begint, en ook dat de onttrekkingsbloeding elke maand ongeveer op dezelfde dagen valt.Hier staat dus dat ik op de op de 8e dag met de volgende strip moet beginnen. Dan doe ik het toch wel goed? of lees ik nou verkeerd..
Alsnog bedankt!
Groetjes,
Noortjepvo0313 oktober 2011 om 07:03Hoi!
Stopweek is 7 dagen geen pil slikken. Dus als je zondag de laatste pil slikt dan slik je op ma/di/wo/do/vrij/za/zo geen pil en start je maandag weer.
Overigens, ik heb zondag mijn laatste pil geslikt en ben nu nog niet ongesteld….
Groetjes!
ReagerenNoortje13 oktober 2011 om 07:26Tjonge wat spannend zeg! Ga je morgen al testen? of weet je het nog niet?
Dan slikte ik gelukkig toch goed. 🙂
Groetjes!
ReagerenNoortje15 oktober 2011 om 21:48Eef16 oktober 2011 om 21:01Hoi Noortje,
Vroeg me af hoe het met je gaat? Heb je al enig idee…of laat je het op je afkomen..
Reageren
Ik heb al een aantal dagen zeurende pijn in mn onderbuik en onderrug..nou loop ik wel vaak te sukkelen met blaasontsteking..verder wat steekjes her en der..
En ik herken nog een aantal dingetjes die ik bij mijn vorige zwangerschap ook had…maar mijn lichaam kan me ook heel goed voor de gek houden. We zullen het meemaken.
Gr.Noortje17 oktober 2011 om 08:20Hoi Eef,
Ik heb op dit moment echt nog geen idee. Wel heb ik de laatse dagen nogsteeds last van buikpijn. Vooral ’s nachts word van alles wakker met stekende buikpijn.. Een soort honger gevoel maar dan anders.. Dan ga ik er uit en drink wat.. Als ik geluk heb slaap ik daarna weer rustig in..
Verder ben ik erg moe, maar dat zal ook aan die gebroken nachten liggen.
Ik laat het op me afkomen, we zullen het zien. Hopelijk voel ik me snel weer beter. En zodra het kan doen we een testje.
Groetjes!
ReagerenEef18 oktober 2011 om 13:51Hoi Noortje!
Nou blaasontsteking is bij mij uitgesloten..ik ben vanmorgen naar de HA geweest..dit omdat ik gisteravond enorme krampen in mn onderrug had en onderbuik..ik stond te rillen van de kou onder de douche..en mn temp was iets verhoogd..ik denk laat ik het maar voor wezen..mocht het uitmonden in nierbekkenontsteking.
Reageren
Niks te zien..de assistente zei wel; het ziet er wat rommelig uit..( vaag antwoord / misschien bedoeld ze; omdat het troebel was en vlokkerig )..en er zijn een paar rode bloedlichaampjes gevonden..maar het schijnt dat je dat weleens kan hebben..Nu zag ik al een beetje rode bruine vlokjes in mn urine..maar nu blaasontsteking is uitgesloten..ben ik een beetje “bang” voor een innesteling..
Ik ben er nog beduusd van…had dit niet verwacht.
Nu kon ze me wel voor de zeker antibiotica geven..maar dat aanbod heb ik afgeslagen…antibotica om niks slaat nergens op.
Geen steek verder…maar wel nog de klachten….wederom afwachten..Noortje18 oktober 2011 om 17:47Hoi Eef!
TJonge wat een dagje dan voor jou zeg! Spannend allemaal.
Aan de ene kant positief dat het geen blaas/ nierbekken ontsteking is. Maar aan de andere kant is het nu wel gek dat je zo’n pijn hebt zonder duidelijke reden.
Heb je tijdens je vorige zwangerschap ook dit soort symptomen gehad? Of is dit voor het eerst?
Ik hoop dat de kwaaltjes snel weg zullen gaan. Dit zorgt alleen maar voor meer twijfels en onzekerheid.
Met mij gaat het op het moment opzich wel aardig. Slaap nog steeds slecht en heb met vlagen steken in mijn buik, een beetje het gevoel wat je hebt voor je menstruatie doorbreekt. We zullen het allemaal zien.
Rustig aan en hopelijk valt het allemaal mee..
Groetjes,
Reageren
NoortjeNoortje25 oktober 2011 om 18:59Hoi Eef,
Hoe is het nu met je? Voor jou is het al bijna tijd om te testen of niet?
Was eventjes benieuwd.Met mij gaat het op het moment wel aardig. Ben erg moe en heb nog steeds om de zoveel tijd steken in mijn buik. Maar dat is nu goed te doen. Ik neem donderdag de laatste pil van mijn strip in. ben benieuwd.
Ik hoor het wel!
Groetjes,
Reageren
NoortjeEef25 oktober 2011 om 19:48Hey Noortje,
Ja vanavond mn laatste pil!
Reageren
Ik vind het erg spannend, afgelopen zaterdag was ik de hele dag weeig/misselijk en buikpijn. ’s avonds brak de hel los..echt beroerd!..vroeg te bed en tm vandaag nog last van misselijkheid gehad. Ik wijt het maar aan buikgriep..lekkere timing..brengt nog meer twijfels met zich mee. Maar manlief klaagde ook over misselijkheid..dus hopelijk buikgriep.
Ik ga morgenochtend al testen…indien negatief dan vrijdag of zaterdag weer. Ik wordt meestal zaterdag ongi..maar testen doe ik evengoed..want hoor teveel verhalen dat je toch nog ongi kan worden in de eerste maanden.
Het is zo gek…want ik heb het weleens vaker gedacht dat ik misschien zwanger zou zijn..nergens op gebasseerd ( geen vergeten pil etc )..en toen ging ik ook testen en negatief..en toen was ik echt een beetje teleurgesteld..en nu ben ik zooooo bang! Ik wil echt niet positief testen….we hebben een jongen en een meid van 2…alles op orde…Ik ben er nu echt uit dat ik geen 3e wil! Maar….als het zo is….dan is het hartstikke gewenst!!!!!Noortje26 oktober 2011 om 19:59Hoi Eef,
Ook nog een buikgriepje tussendoor! het zit allemaal niet mee. Had je vanmorgen al getest? Is misschien inderdaad een goed idee om 2 testen te doen. Ik ga zelf ook sowieso een test doen, al zou ik wel een bloeding krijgen. Ik wil het gewoon zeker weten! Ik neem morgen mijn laatste pil en denk dat ik dan zondag een test doe, en anders maandag.
Zelf zie ik wel tegen het testen op.. Dit omdat een kindje nog helemaal niet in de planning zat.. We zijn allebei nog erg jong (begin 20).. en ik had dus zeker nog een jaar of 2 willen wachtten. Maargoed! Als het zo is dan komen we er ook wel uit! we maken er wel iets van!
Rustig aan en laat even weten hoe het met je gaat verder!
Groetjes,
Reageren
NoortjeNoortje31 oktober 2011 om 08:03Hoi Eef,
Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat het goed gaat..
Ik heb gisteren voor het eerst getest. Deze uitslag was niet zwanger. Daar zijn we beide erg opgelucht over. Zelf denk ik wel dat ik vrijdag voor de zekerheid nog een test doe. Dit aangezien ik op het moment nog totaal geen PMS kwaaltjes heb, waar ik normaal vreselijke last van heb, een week voor mijn menstruatie. Het kan zijn dat ik zondag te vroeg getest heb. Maargoed, in eerste instantie voelde ik wel opluchting.
Groetjes,
Reageren
Noortjelotte896 juli 2012 om 12:30Hallo,
Ik moest normaal 3 juli terug beginnen met de pil in te nemen maar ik heb dat de 4 juli pas ingenomen. (1ste pil vergeten in de eerste pilweek)
In de stopweek heb ik nog seks gehad. Zou het kunnen dat ik zwanger ben?Vriendelijke groetjes
Reagerenm.30 juli 2012 om 06:04Ik heb ook een vraagje.
Reageren
2weken geleden de woensdag moest ik met mijn nieuwe pilstrip beginnen (had stopweek gehad) maar had er totaal niet aangedacht om ze te nemen, Donderdagochtend dacht ik van oh nee ben mn pil vergeten, heb dan de pil van donderdag savonds genomen. We hebben het dan 2 dagen met condoom gedaan. Nu is mijn vraag zou ik eventueel zwanger kunnen zijn, en wanneer best testen. groetjes m.Quote30 juli 2012 om 08:25Eén anticonceptiepil vergeten:
Als je de pil één keer vergeet, neem die pil dan alsnog in. Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af. Zolang je de vergeten pil inneemt binnen twaalf uur na het vaste tijdstip voor slikken van de volgende pil, ben je tegen zwangerschap beschermd. Aanvullende maatregelen zoals de morning-afterpil of een condoom zijn dan niet nodig.
Lees verder/Bron:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm