Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten na stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoo

Mijn vriendin heeft vorige maand de pil 2 keer achter elkaar ergeten te slikken, geen probleem netjes met ander voorbehoedsmiddel gedaan, en ze was ongesteld, nu nadat ze de 2e pil heeft genomen van de nieuwe strip(nieuwe maand), hebben wij seks gehad. Is er een kans dat zei zwanger word?

Anoniem

@Anoo, als je op de link in het bericht boven jouw bericht klikt, kun je lezen welke risico’s er zijn als je een of meerdere pillen bent vergeten in week 1, 2 en of 3 en welke aanvullende maatregelen je dan moet treffen om niet zwanger te raken.

Reageren
    Anoo

Dankje voor je reactie, maarkijk het is een lastig verhaal zal het nog een keer uitleggen, mijn vriendin is VORIGE maand 2 keer de pil vergeten. Maar gewoon ongesteld dus niks aan de hand, nu deze maand hebben we het edaan zonder condoom maar ze heeft vandaag de 3e pil genomen van een nieuwe strip.. Kan ze nu zwangerworden? Dankje

Reageren
    Anoniem
    Anoo

Heel erg bedankt !! 🙂 topwerk wt je doet en nu eindelijk een beeje gerustgesteld dankjewel

Reageren
    Anoo

Nog even om het zeker te weten hoor, kijk vorige maand was te 2 keer de pil vergeten, dus met condoom gedaan . Ze heeft de pil strip wel afgemaakt. Nu deze maand had ze 2 pilletjes op van de nieuwe strip, toen hbben we het zonder condoom gedaan. Maar is het dan niet zovan, dat ze dan nu 7 dgen met condoom seks moet hebben? Dankje

Reageren
    Anoniem

Voor alle zekerheid kun je dat doen, een condoom gebruiken de eerste week van de nieuwe strip omdat ze vorige maand er twee is vergeten, maar dan nog is de kans dat ze zwanger raakt heel klein, ze is ongesteld geweest. Ze moet ook nog in haar vruchtbare periode zitten. Elke maand heeft een vrouw een paar vruchtbare dagen. De meest vruchtbare dag is de dag van de eisprong, de ovulatie heet dat. De eisprong vindt ongeveer twee weken voor de volgende menstruatie plaats. Twee tot drie dagen rond deze periode is een vrouw het meest vruchtbaar.

Reageren
    Anoo

Heel heel heel heel erg bedankt 🙂

Reageren
    Jo

Hallo,
    Ook ik maak me zorgen..
    Ik ben de eerste pil van mijn strip vergeten en heb deze ook niet meer ingenomen. Ben dus eigenlijk gewoon een dag later begonnen. Ook niet meer over nagedacht om deze alsnog in te nemen! Nu heb ik 2 dagen daarna (onveilig) seks gehad en 10 dagen daarna ook.
    Nu ben ik al een paar dagen misselijk, dit wel met vlagen. Als ik wat gegeten heb, heb ik het gevoel dat het er gelijk weer uit moet. Ook heb ik ontzettend last van maagzuur (dit nooit gehad), moeite met de stoelgang, veel hoofdpijn, steken in onderbuik en ontzettend moe. Ik moet nu nog 4 pillen en dan ben ik klaar met de strip. En de kwaaltjes die ik op noem, heb ik normaal echt niet als mijn menstruatie er aan komt..
    Is er een kans dat ik zwanger kan zijn?
    Mvg, Jo

Reageren
    J.

Hoi,
    Even een vraagje nog aan Noortje, ik weet niet of je nog reageert op dit forum maar wanneer hebben jij en je vriend dan onbeschermde seks gehad?
    Ik heb hetzelfde nu. Ik zou vrijdagavond met de nieuwe strip beginnen maar ben hier zaterdagmiddag (wel binnen 12 uur ong.) pas mee begonnen. Dus de stopweek heeft langer geduurd. Nu heb ik in de dagen erna onbeschermde seks gehad met mijn vriend.
    Ik heb wel gewoon verder de pillen geslikt van mijn strip.
    Kan ik nu zwanger zijn? Ik lees ook telkens andere verhalen..
    Hopelijk kan iemand mij helpen?
    Groetjes J.

Reageren
    Kim

@J, je hebt je pil toch binnen 12 uur genomen? Dan ben je gewoon beschermd hoor.

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Ik vroeg me af hoe lang na je stopweek je de pil nog kunt gaan slikken. Even ongeacht het risico op zwangerschap. Kan je als je de pil vergeten bent ‘m bijvoorbeeld nog 2 weken na de stopweek weer in gaan nemen of moet je dan echt wachten tot je volgende ongesteldheid en ‘m dan met de volgende ongesteldheid in gaan nemen (en dan dus geen stopweek, toch?). Ik weet niet zo goed wanneer ik nu weer aan de pil moet beginnen omdat ik dus precies 2 weken geleden weer had moeten beginnen na een stopweek. Wie weet meer?

Reageren
    Tandor1

Als je met de pil begin´t op de eerste dag van je menstruatie, ben je vanaf die pil beschermd.

Je kunt de pil op ieder willekeurig moment weer starten maar volg dan wel de instructies op die in de bijsluiter staan. Je bent nl niet vanaf de eerste pil beschermd.

Reageren
Reageer op: Pil vergeten na stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.