- Anoniem4 maart 2014 om 20:39
Hallo allemaal!
Ik ben even helemaal in de war. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben afgelopen zaterdag (01-03) begonnen met het doorslikken van de pil. Ongeveer 10:00 ingenomen. Ik wilde doorslikken omdat die handiger uitkwam ivm vakantie. Die volgende zondagochtend ben ik de pil vergeten (stom) en heb die ochtend seks gehad. Om 23:00 kwam ik erachter dat ik m was vergeten en heb m direct ingenomen.
Nu lees ik op verschillende sites dat ik nu zwanger kan zijn en andere sites zeggen weer dat 1 pil vergeten in de eerste week geen kwaad kan (ook zo’n medische artsen site , ben even de naam kwijt).
Een vraag die daarop volgt is ; telt mijn eerste week van het doorslikken als een nieuwe eerste week of als een verlenging van week 3 en dus een week 3?
Overigens heb ik nu wel last van bruine afscheiding..
Zijn er verdere maatregelen nodig de komende 7 dagen qua seks of niet? (Lees weer verschillende dingen op internet)Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Liefs bloempje
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 maart 2014 om 20:49Als je een pil bent vergeten in de eerste week van de strip als je de pil doorslikt dien je te handelen alsof je de pil bent vergeten in de de tweede week. Dus vergeten pil alsnog innemen(heb je gedaan)en als de strip op is geen stopweek inlassen maar weer doorslikken. Er is niets aan de hand je bent gewoon beschermt.
ReagerenAnoniem5 maart 2014 om 06:53Hoezo eigenlijk weer doorslikken? Is dat noodzakelijk?
ReagerenJohn (moderator)
5 maart 2014 om 08:25Excuus. Doorslikken is inderdaad niet nodig. Je kunt de huidige strip gewoon afmaken en dan een stopweek inlassen. Doorslikken is van toepassing als de pil in de derde week wordt vergeten.
ReagerenSmj11 maart 2018 om 23:07Hallo,
Ik heb een probleem. Ik heb een maand geleden een dag voor de sex en een dag na de sex de pil vergeten, maar op de dag dat ik sex heb gehad heb ik de pil wel genomen. Is het dan toch mogelijk om zwanger te worden.Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt,
Smj
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 23:19Ja, dan kun je zwanger raken als dat in de eerste of derde week van de strip was.
Reagerenanoniem3 maart 2020 om 20:23hallo,
ik heb een vraag
ik heb dinsdag avond mijn laatste pil genomen van mijn strip, woensdag avond seks gehad (in mijn stopweek), maar ik heb dan toch besloten mijn pil door te nemen en ben dan donderdag middag gestart met een nieuwe strip en heb de eerste pil, die van woensdag, te laat ingenomen
ben ik nog steeds beschermd of niet ?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2020 om 21:06Ja, als je de pil maar minimaal 7 dagen blijft nemen zonder er een te vergeten
Reagerenanoniem3 maart 2020 om 21:08dus er is geen probleem? En ik kan normaal gezien niet zwanger worden? Want online las ik dat als je de eerste pil van je strip vergeet je een grote kans hebt om zwanger te worden
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2020 om 21:11Dat klopt, maar omdat je eigenlijk geen stopweek hebt gehad en na twee dagen weer bent doorgegaan, is het iets anders
Reageren