Beschermd?

Hallo, ik bleef afgelopen donderdag bij mijn vriendje slapen. Ik was mijn pil thuis vergeten.. Dus ik kon niet donderdag ochtend mijn pil al slikken. Ik ging pas donderdag avond naar huis best laat vanwege dat het regende. Ik slikte dus pas rond kwart over 11 donderdag avond mijn pil. Ben ik nu dan nog beschermd tegen zwangerschap of heb ik mijn pil te laat geslikt?

Reageren

als je de pil binnen 12 uur na het normale tijdstip dat je ze neemt nog hebt genomen is er niets aan de hand.

Ik welke week van de strip zit je?

Reageren

Ik slik mijn pil meestal sochtends of smiddags.. Dus ben ik dan nog beschermd? Want ik slikte die pil pas 11 uur savonds. Ik zit nu in de laatste week ik moet nog 4 pillen slikken.

Ik hoef me toch geen zorgen te maken ?

Reageren

Als je ze binnen 12 uur neemt wel. Is het langer dan 12 uur loop je risico. Als je niet zeker bent of het binnen 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip was, kun je het beste zonder stopweek doorgaan met een nieuwe strip. Dan blijf je verder beschermd en is er geen risico op zwangerschap

Reageren

dus ik moet eigenlijk mijn pil gewoon doorslikken? Geen stopweek, gelijk met de nieuwe strip beginnen? Is het dan zeker dat ik niet zwanger ben of loop ik dan nog steeds risico?

Reageren

Dat had ik al geschreven:
    [quote]zonder stopweek doorgaan met een nieuwe strip. Dan blijf je verder beschermd en is er geen risico op zwangerschap[/quote]

Reageren

hoezo helpt dat wel dan? Want ik slik meestal al 2 keer mijn pil door dat is volgens mij al heel slecht.. Of kan dit geen kwaad ?

Reageren

Da helpt omdat het hormoonniveau op peil blijft en een eisprong zo kan worden voorkomen.
    Doorslikken van de pil kan in principe geen kwaad. Het is wel goed om na 3 strippen een stopweek in te lassen.

Reageren

Oke! Dankjewel! Ik slik nu mijn pil door en dan is er hopelijk niks aan de hand..

Reageren

Ik ben wel steeds misselijk en duizelig dit zijn toch symptomen? Of maak ik me alleen maar druk? Want als ik mijn pil gewoon doorslik is er echt niks aan de hand?

Reageren

Ik denk dat die klachten van de stress komen. Zo snel kun je namelijk helemaal geen zwangerschapsverschijnselen hebben. Dat is onmogelijk

Reageren

dus u weet zeker dat als ik de pil doorslik dat er niks aan de hand is?

Reageren

Ik heb dat antwoord toch echt al 3 x gegeven...

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Beschermd?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe