zwanger?

Hai,
    Votive week donderdag is mijn menstruatie gestopt.
    We hebben de pil en condoom niet genomen Om zwanger te worden.
    3 dagen achter elkaar seks gehad en alle 3 in mij klaar gekomen.
    Vrijdag de eerste keer.
    Nu sinds vannacht heb ik steekjes rond de baarmoeder en liezen. Hoofdpijn, Moe.
    Bij de vorige zwangerschap voelde ik dit pas later. Dit kan toch niet zo vroeg of kan ik nu al wel zwanger zijn en dit voor symptomen zijn? Groet.

Reageren

Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.
    Om zwanger te raken moet er een eisprong plaats vinden. Dat gebeurt in de regel tussen de 11de en de 16de dag van de cyclus te rekenen vanaf de eerste dag van de menstruatie.
    Bovendien kun je 3 dagen na de seks absoluut nog geen zwangerschapssymptomen hebben.

Even ter verduidelijking:

Spermacellen hebben ca. 2-3 dagen nodig om via de vagina en de baarmoeder in de eileider te komen om daar een vrijgekomen eitje te bevruchten. Vervolgens gaat dat bevruchte eitje via de eileider verder naar de baarmoeder om daar in het baarmoederslijmvlies in te nestelen. De bevruchte eicel heeft hiervoor ook enkele dagen voor nodig. 3-5 dagen. Pas als de innesteling heeft plaatsgevonden zouden er wart zwangerschapssymptomen kunnen ontstaan.

Reageren

Oke bedankt voor uw bericht. Zwangerschap zit er nu dus nog niet in, te vroeg in het cyclus Om zwanger te taken. Apart dat ik me zo voel.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: zwanger?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe