zo bang, help?

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ben 17 jaar.. Ongeveer een week geleden was ik gewoon gezellig bij mijn vriendje thuis, zoals we al zo'n 7 maanden doen, we hebben toen wat handwerk gedaan, geen mondwerk want dat wil ik niet. Ik heb hem eerst afgetrokken, en hij kwam klaar toen. Hij heeft alles weggehaald en zijn handen goed gewassen met zeep, ik heb dat ook gedaan. Daarna heeft hij me nog even gevingerd. Ik weet niet hoe het komt want dit doen we wel vaker, maar ik ben gewoon opeens superbang dat ik zwanger ben nu. Ik heb alle symptomen waaraan je kan herkennen dat je net zwanger bent opgezocht, en ik heb er geloof ik geen een. Ik zou vandaag ongesteld moeten worden, maar ik heb nog geen buikpijn of iets gehad, en dus ook geen bloedverlies. Ik ga beginnen met de pil zodra ik ongesteld wordt, want het mag eindelijk van mijn moeder, maar ik ben nog steeds heel bang.. Een zwangerschapstest kan ik niet doen want mn moeder komt daar waarschijnlijk achter en ik ben echt veel te bang dat die positief is... Ik zit echt vreselijk in de stress al heel de week, en ik heb ook nog net een toetsweek gehad.. Kan iemand met helpen? Ik ben echt bang..

Reageren

We hebben trouwens nog nooit echt sex gehad

Reageren

Ik heb trouwens wel even op hem gezeten met aan de onderkant alleen onderbroek aan allebei.. In zijn onderbroek zat wel een klein vlekje nattigheid, voorvocht misschien? Hij was al daarvoor klaargekomen, ver daarvoor. Kan ik doordat ik dit laatste heb gedaan op hem zitten zo zwanger zijn? ik maak me zo'n zorgen !

Reageren

Hai, op deze manier kun je dus niet zwanger raken. Hij was al klaargekomen en jullie hebben beiden jullie handen gewassen. Eventuele spermacellen zwemmen echt niet dwars door een onderbroek jouw vagina in hoor. Bovendien is de kans dat je überhaupt zwanger raakt door voorvocht niet eens mogelijk. Lees: http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm De reden dat je menstruatie nog niet is gekomen kan ook zijn omdat je net een stressvolle week achter de rug hebt gehad. Maak je niet ongerust, je kan niet zwanger zijn.

Groetjes

Reageren

Hay emma, superbedankt dat je zo snel reageert, ik zat echt vreselijk in de stress, mijn vriendje zei ook al dat het onmogelijk was maar ik was zo bang! Het is dus niet mogelijk dat ik zwanger ben? Pff gelukkig, bedankt voor het geruststellen!

Reageren

Hoi, ook ik ben van mening dat je niet zwanger kunt zijn. Er zijn tig redenen dat de menstruatie wel eens wat later komt. Je zegt zelf dat je net een toetsweek achter de rug hebt, dus dat zal er wel mee te maken hebben. Don't you worry, zwanger ben je echt niet hoor. Maar even een vraagje; hoe zou jouw moeder er achter kunnen komen dat je een testje hebt gedaan (of, zou willen doen, wat niet nodig is). Zo'n testje koop je bij de drogist en gooi je daarna dan toch ergens buiten weg in een vuilcontainer?! Ik vind het verstandig dat je aan de pil gaat. Lees ook zelf goed de bijsluiter hè! Het schijnt dat wanneer je begint met slikken op de eerste dag van je menstruatie, je direct beschermd bent. Als je op een andere dag begint, gebruik dan de eerste twee weken ook nog een condoom. Heel veel succes met je toetsen verder!

Groetjes

Reageren

De pil beschermt tegen zwangerschap maar alleen condooms beschermen tegen SOA's...

Reageren

Hey allemaal! Bedankt voor het geruststellen in ieder geval! Ik voel me al een stuk rustiger. Mijn toetsen zijn overigens niet zo goed gegaan door enorm veel zenuwen, ik heb daarvoor trouwens iets van propanorol gekregen, weet iemand of je dit kan innemen samen met de pil (ethinylestradiollevonorgestrel)? En hoe mijn moeder dat zou weten, ja geen idee eigenlijk.. Zoals jij het uitlegt zou het simpel moeten zijn het ongemerkt te doen inderdaad..misschien omdat ik nog minderjarig ben (mijn bankrekening kan zij via haar pas bij) dat ze het ziet? Maar contant betalen kan wel weer.. De bijsluiter van de pil heb ik inderdaad al goed gelezen en ik wil sowieso eerst een maand slikken om mijn lichaam te laten wennen. Daarna kan ik er ook zeker weten op vertrouwen dat ik veilig ben, en een condoom vind ik ook belangrijk voor soa's inderdaad. Bedankt voor jullie geruststellingen dat ik me geen zorgen hoef te maken over een zwangerschap ! Voel me al een stuk minder gestresst

Reageren

Dit is mijn tweede dag te laat, ben nog stees gestresst .. Mijn beste vriendin heb ik alles verteld die vertelde me dat ik me zorgen maakte om niks.. Hoeveel kan je ongesteldheid te laat zijn zonder dat het ongezond is?

Reageren

Hee, zijn aders op je borsten normaal als je ongesteld moet worden (tenminste ik neem aan dat ik dat moet)? Ik zag ze net opeens en schrok eigenlijk heel erg..

Reageren

Ja hoor, je borsten worden wat gevoeliger, heel normaal

Reageren

Ik ben inmiddels nog steeds niet ongesteld, 4 dagen te laat nu.. Ik heb wel pijnlijke borsten en soms witte afscheiding, komt de menstruatie eraan?

Reageren

Yes, vanmorgen ongesteld geworden. Op het ene moment is het erger dan op het andere, maar dat is geloof ik wel normaal. Ik had wel een beetje een soort rode schilfertjes in mijn urine? Is dat ook normaal?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: zo bang, help?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe