Zwanger menstruatie

Hay Mensen,

Ik heb liggen klooien met iemand op de tweede dag van mij menstruatie. Ik had gelukkig wel een legging een ondergoed en een maandverband om, nu ben ik bang dat zijn zaadcellen tussen mijn ondergoed en mijn schaamlippen naar mijn vagina zijn gegleden. Ik maak mij enorme zorgen. Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?

Reageren

Ik denk dat je niet zwanger kunt zijn omdat je ten eerste ongesteld was, en ten tweede omdat de kleding voldoende bescherming biedt tegen voorvocht en sperma.

Reageren

Heb je daar feitjes van?

Ik doe het zowat in mijn broek van de angs!?

Reageren

Je droeg én een legging, én een slipje, én een maandverband én hij is niet in je geweest!
    Maar als je nu toch nog twijfelt, koop dan een zwangerschapstestje bij de apotheek. Er is vast wel een weekend-apotheek open bij jou in de buurt. Ik denk dat alleen op deze manier de onzekerheid bij jou weggenomen kan worden. Laat je even weten wat de uitslag van het testje is?
    Groetjes, Maartje

Reageren

Is het dan niet te vroeg om te testen?
    Dus jij schat de kans klein in maartje

Reageren

De kans op een zwangerschap is zo klein dat ik het niet nodig zou vinden om te testen.

Reageren

Ik weet niet wanneer je met je vriendje op bed hebt liggen knuffelen, alleen dat je schreef: "...op de tweede dag van mijn menstruatie". Ik kan dus niet zeggen of je al een zwangerschapstestje kunt doen. Maar ik denk echt dat je jezelf gewoon heel erg zenuwachtig maakt om niets. Toch vind ik het wel goed van je dat je er over nadenkt en dat je je vraag hebt gesteld. Dat is het fijne van dit forum, we kunnen allemaal meedenken!
    Maartje

Reageren

Jongens erg bedankt!

Ik hoop dat ik mij druk maak om niets

Reageren

en ben je zwanger???

(iets wat ik me niet voor kan stellen)

Reageren

Oke even voor de duidelijkheid je kan dus niet zwanger worden tijdens je menstruatie, al zou je nog zo je best doen.

1. je kan alleen zwanger worden wanneer er een eicel vrijkomt, dit gebeurt meestal wanneer je ongeveer halverwege je cyclus bent (dus op 14e- 15e dag van een 28 dagen lange cyclus).
    --> jij zat op dag 2

2. een eicel moet zich vestigen in de bloedvatrijke baarmoederwand, tijdens je menstruatie wordt deze wand uitgestoten om vervolgens een nieuwe verse wand aan te leggen (dat is ook waarom je bloed). Geen wand betekent dat het eicel zich niet kan vestigen.

3. Zelfs een superspermacel zou niet door al die lagen kleding kunnen komen, de meeste mensen moeten vaker proberen (rond de tijd van hun eiersprong) om zwanger te worden, dan ejacueert de man zelfs in de vrouw, en dan nog is het moeilijk om door de verschillende barrieres bij een eicel te komen. Dit wil dus NIET zeggen dat je onveilig moet zijn omdat het zo moeilijk is want dan zou het maar net fout gaan.

Reageren

Hallo,

Ik ben sinds 13/08/2011 gestopt met de pi. Mijn periode is 34dagen en mijn laatste maandstonden waren op 20/09/2011. Normaal zou ik dus mijn volgende vandaag (24/10) moeten krijgen. Maar op 17/10 ben ik wakker geworden met een opgezwolle en harde buik en had gelig/oranje verlies ook beetje lichtroze bloedverlies, maar enkel als ik afveegde en daarna was het gedaan. Het gelig/oranje verlies bleef wel duren. Op donderdag 20/10 had ik opnieuw wat lichtroze bloedverlies, weer zeer miniem, vrijdag ook. Opnieuw gedaan, zondag 23/10 had ik bruinverlies en sinds vandaag echt donkkerrood bloedverlies, nog steeds niet veel, maar lijkt op voorbode van maandstonden... Ik snap er dus helemaal niets van! Ik dacht dat ik met dat lichtroze een innesteling had, maar vandaag dan toch ongesteld? Ik heb op mijn 19 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ben dus zeer ongerust. Ik heb op 20/10 een test gedaan, maar deze was negatief(was nog te vroeg om testen). Als ik dan toch ongesteld ben sinds vandaag, wat zijn dan die lichtroze bloedingen? En vanaf wanneer moet ik nu tellen voor mijn ovulatie en vruchtbare periode? Kan het zijn dat er toch nog bloedingen optreden bij het begin van een zwangerschap? Groeten.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Zwanger menstruatie

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe