- Anoniem28 augustus 2014 om 12:38
Ik had al eerder vermeld dat ik 9 dagen voor de te verwachten menstruatie positief getest heb en daadwerkelijk ook echt zwanger ben geraakt.
Misschien helpt dit even.
16 juli ongesteld geworden met een week over tijd (dus laatste cyclus 35 dagen)
21 juli laatste dag menstruatie en 3 dagen daarna sex gehad.
Ovulatie testen gebruikt gaven niks aan.
8 augustus positief getest. Weliswaar licht streepje maar zo zwanger als ik weet niet wat.
John (moderator)
28 augustus 2014 om 13:06Hoe weet je zo zeker dat je zwanger bent?
Als je daadwerkelijk zwanger zou zijn geraakt van de seks op 24 juli en uitgaande van de eerste dag van de laatste menstruatie, dan ben je uitgerekend omstreeks 19-20 april. De conceptie (bevruchting) zou dan op 26-27 juli hebben plaats gevonden.
Een termijnbepaling is heel moeilijk te berekenen als je een onregelmatige cyclus hebt.
ReagerenAnoniem28 augustus 2014 om 13:18Omdat ik al bij de dokter ben geweest en uit bloed kwam uit dat ik inderdaad zwanger ben plus 3 clear blue testen later ook. De reden dat ik dit u vraag is omdat die laatste cyclus me bezig houdt. Ben trouwens maar 1 keer overtijd geweest. De arts zegt zelf dat het door de ontpillen kwam want heb altijd trouw 28 dagen cyclus
ReagerenAnoniem30 augustus 2014 om 17:36Hallo tandor een kleine update ben gister middag bij de verloskundige geweest en die geeft ook aan dat ik 26 juli bevrucht zou zijn geraakt dus in principe heeft een lange cyclus geen invloed op de eisprong??
ReagerenJohn (moderator)
30 augustus 2014 om 21:26De lengte van de cyclus kan wel invloed hebben op de eisprong. Maar dat geldt dan alleen voor de lange cyclus zelf. Je weet immers niet hoelang de cyclus daarna geweest zou zijn, omdat je menstruatie uitblijft i.v.m. de zwangerschap.
Reageren
Echter aan de hand van de informatie die je hebt gegeven, de eerste dag van de menstruatie en de dag dat je seks hebt gehad, kan dat bij benadering worden berekend.