Zoeken Vraag het forum

cyclus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Normaal heb ik een cyclus van 28 dagen en reeds was ik 6 7 dagen overtijd dus totaal 35 dagen. Is mij laatste cyclus dan 35 dagen? Wil t graag weten

19 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik zie nu pas een type fout. Ik was 7 dagen overtijd niet 67

Reageren
    John (moderator)

Dan was deze cyclus inderdaad 35 dagen.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de snelle antwoord maar dan heb ik een vraagje erover wanneer was dan mijn vruchtbare periode 🙂

Reageren
    Anoniem

Althans na hoeveel dagen is me eisprong na een cyclus van 35 dagen dat bedoelde ik

Reageren
    John (moderator)

Vermoedelijk tussen de 15de en de 21ste dag van de cyclus. Dat is moeilijk te zeggen als onregelmatige cycli hebt.

Reageren
    Anoniem

Dat is dan heel vaag want als ik een berekening maak dan ben ik na mijn eisprong 2 dagen daarna zwanger dat kan toch niet aangezien het nog moet innestellen? Plus heb ik in die periode helemaal geen sex gehad

Reageren
    John (moderator)

Bij de meeste berekeningen wordt er uitgegaan van de dag van bevruchting en niet van de innesteling.
    Maar zoals ik al schreef: het is erg moeilijk om dat te palen als je onregelmatige cycli hebt.

Waarschijnlijk is er een klein misverstand.
    Bedoelde je de eisprong tijdens de cyclus van 35 dagen of de eisprong in de daarop volgende cyclus?

Reageren
    Anoniem

Nee ik bedoelde in de daarop volgende cyclus. Mijn laatste cyclus was 35 dagen toen werd ik ongesteld en vlak na mijn menstruatie 2.5 weken positief getest. Als ik alleen zo een Internet berekening maak vragen ze vaak om de laatste cyclus dan vul ik 35 dagen in maar geeft ie een hele andere uitreken en bevrucht datum aan

Reageren
    John (moderator)

Wanneer de eisprong in de daaropvolgende cyclus is kan niemand je vertellen. Je weet namelijk niet hoelang die cyclus zal zijn.
    Je geeft bij de berekening 35 dagen op maar het kunnen er ook 27 zijn.
    Zoals ik al schreef: als je onregelmatige cycli hebt is dat nauwelijks te berekenen. Tenzij je weet dat je zwanger bent en de dag(en) weet dat je seks hebt gehad.
    Overigens vlak na je menstruatie kun je geen zwangerschapstest doen. In principe kun je vlak na de menstruatie niet zwanger zijn. De uitkomsten die ja dan krijgt van een test zijn volledig onbetrouwbaar.

Reageren
    Anoniem

Het is bij mij maar 1x keer onregelmatig geweest dat waren die 35 dagen. Hoe komt u dan aan 27 dagen? En trouwens ik ben 6 dagen daarna ongesteld geweest en 3 dagen na me laatste ongesteldheid dag gevreeën met partner. Dat was de eerste en laatste keer en heb 2 weken later toch echt positief getest

Reageren
    John (moderator)

Die 27 dagen waren als voorbeeld bedoeld. Je weet namelijk niet hoelang de volgende cyclus zal zijn omdat de afgelopen 2 cycli niet gelijk waren.

Testen kun je pas vanaf de eerste dag van de nieuw te verwachten ongesteldheid. Sommige testen 4 dagen eerder.

Reageren
    Anoniem

Tandor bedankt voor je uitleg maar ik zou dus met een cyclus van 28 dagen weer ongesteld worden en ik heb 9 dagen ervoor getest 🙂

Reageren
    Anoniem

Getest en positief bedoel ik

Reageren
    John (moderator)

Testen kun je pas vanaf de eerste dag van de nieuw te verwachten ongesteldheid. Sommige testen 4 dagen eerder. En niet eerder. De uitslagen die je krijgt als je eerder test zijn niet correct. Tenzij je natuurlijk tijdens de cyclus daarvoor zwanger zou zijn geraakt.

Reageren
Reageer op: cyclus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.