Zoeken Vraag het forum

wanneer weer ongesteld of eitje??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • liesje

Ik las verderop over vrouwen die eerder in een strip gestopt zijn met de pil. Ik dus ook. Nu vraag ik me af wanneer ik weer ongesteld zou moeten worden… Moet ik uit gaan van de laatste bloeding in de stopweek toen ik de pil nog slikte of de bloeding die ik had toen ik net 2 dagen gestopt was met de pil. Tussren die bloedind zat iets langer dan een week. Wie legt mij dat uit?? En hoe zit het dan met een eventuele eisprong?? Wanneer zou die dan bij mij zijn???

10 reacties
    Reageren
    liesje

Ben nu een week met de pil gestopt. En had nog 6 pillen van een nieuwe strip geslikt. Even voor de duidelijkheid.

Reageren
    Zonnetje

Hoi,

Je zult moeten wachten tot de volgende ontrekkingsbloeding. Het wordt ook geadviseerd om 1 echte ongesteldheid af te wachten en dan pas voor een zwangerschap te gaan.

Hoe lang het duurt voordat je een eisprong hebt, dat is niet van te voren te zeggen. Bij mijn 1e kindje duurde het 6 weken, bij mijn 2e kindje duurde het bijna 10 weken. Maar er zijn genoeg vrouwen die gelijk een cyclus hebben van 28 dagen.

Maar waarom zo ongeduldig? Denk je ook aan het slikken van foliumzuur? Dat verkleind de kans op een kindje met een open ruggetje.

Groetjes.

Reageren
    liesje

ja ik slik sinds een week foliumzuur, nouja Davitamon Compleet Mama.

Ik wil graag snel zwanger worden maar dat wil iedereen toch die stopt om zwanger te worden??

Stel dat mijn cyclus nu normaal zou zijn, van welke menstruatie zou ik dan uit moeten gaan want daar krijg ik geen antwoord op…

Reageren
    Anita

Je bent wel een mooie hoor!
    Eerst slik je pillen om de rijping tegen te houden en dan midden in dat proces stop je ermee en vraagt ons wanneer je dan je eisprong hebt?
    Onmogelijk dat te zeggen omdat niemand weet of de rijping nog doorzet en je toch nog een eisprong krijgt en wanneer. En aansluitend wanneer je weer een normale menstruatie hebt.
    Het klinkt misschien warrig, maar je hebt zelf de boel in de war gegooid door voortijdig met de pil te stoppen.

Reageren
    liesje

Bedankt voor deze ‘leuke’ reactie,

Ik heb gelezen dat dat geen kwaad kon. En oke misschien is de boel een beetje in de war. We wachten wel af. Ik heb inderdaad op het laaste moment bedacht dat ik toch wilde stoppen en het was ook mijn laaste strip…kon niet meer 3 weken wachten.

Reageren
    Anita

Het kan idd geen kwaad. Maar zo te stoppen heb je voor jezelf een onzekere factor gecreëerd, want je kunt niet meer uitgaan van een normale cyclus.
    Dus niemand kan je antwoord geven, hoe “dwingend” je dat ook vraagt.
    Je bent ongeduldig, nu moet je nog meer geduld hebben.
    Het proces van zwanger worden vergt geduld, heel veel geduld. Probeer er ontspannend mee om te gaan, vrij wanneer je er zin in hebt. Het mooie is ook nog dat wanneer je in je vruchtbare periode zit, de zin in vrijen ook nog sterker wordt!
    Succes!!

Reageren
    liesje

Sorry voor mijn ongeduldige gedrag.

Bedankt voor je reactie. We zien het wel!

Reageren
    Zonnetje

[b]liesje schrijft:[/b]
    [quote]ja ik slik sinds een week foliumzuur, nouja Davitamon Compleet Mama.

Ik wil graag snel zwanger worden maar dat wil iedereen toch die stopt om zwanger te worden??

Stel dat mijn cyclus nu normaal zou zijn, van welke menstruatie zou ik dan uit moeten gaan want daar krijg ik geen antwoord op…[/quote]

Ja, als je besluit zwanger te willen worden, wil elke vrouw dat liever gisteren dan vandaag. Ik snap alleen niet dat je dan halverwege een pilstrip stopt en niet óf al eerder stoppen óf de cyclus van de pil afmaken zodat je weet waar je aan toe bent. Nu is het afwachten tot je ontrekkingsbloeding komt… áls die al komt.
    Een kinderwens heb je toch al wat langer of je hebt er in ieder geval langer over nagedacht.

En je cyclus kán nog niet normaal zijn omdat je net pas gestopt bent met de pil… Daarnaast weten we niet hoe lang jouw cyclus zal zijn omdat het bij de ene vrouw 28 dagen is en bij de ander 35.

Je zult echt moeten afwachten tot je cyclus op gang komt. En nogmaals, het medisch advies is om 1 normale cyclus af te wachten alvorens te proberen zwanger te worden.

Oja, het kan zijn dat je lichaam ook moet ontpillen. Houd daar ook rekening mee.

Reageren
    Els

Dank jullie voor jullie fijne reacties

Reageren
    neetha

hoii even een vraagje
    ik ben 2 weken al gestopt met de pil en vorige week was ik ongesteld en een weeek later weer? maar ik wil graag zwanger worden…
    wat is er fout gegaan?

Reageren
Reageer op: wanneer weer ongesteld of eitje??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.