- moi18 oktober 2010 om 11:38
Ik ben 5 oktober getopt met mijn pil. Dit was in de eerste week van mijn strip maar besloot om alsnog te stoppen. Ik kreeg 6 oktober gelijk een bloeding van maar 2 dagen, waarschijnlijk door het stoppen met de pil.
25 september heb ik de ‘normale maandelijkse’ bloeding gehad in mijn stopweek, toen ik nog aan de pil zat.
Nu vraag ik me af wanneer ik weer ongesteld zou moeten worden? Als mijn cyclus regelmatig is. Moet ik uit gaan van 28 dagen vanaf 25 september? Of 6 Oktober? Want heb 2 bloedingen gehad binnen 2 weken.
Wie kan mij daar meer over vertellen??
2 reactiesReagerenAnoniem18 oktober 2010 om 20:40Anita19 oktober 2010 om 00:38Ik kan je er wel iets over vertellen.
De werking van hormonen is uiterst complex.
Je kunt hier op internet voldoende informatie vinden welke hormonen allemaal in werking zijn tijdens de cyclus van de vrouw.De pil maakt inbreuk op die cyclus, stelt dus bepaalde hormonen buiten werking.
Tijdens dit proces ga jij die medicijnen die dit proces verstoren stoppen. Vanaf dat moment gaan de natuurlijke hormonen weer aan het werk.
Reageren
Alleen, helaas, je weet niet welke gevolgen de pillen heeft gehad op het natuurlijk proces van de cyclus.
Jouw vraag is dus niet te beantwoorden. Je kunt de eerstvolgende menstruatie afwachten en daarna de normale cyclus van 28 dagen aanhouden.