- Anoniem4 november 2015 om 19:36
Ik slik de pil altijd 3 weken en dan de stop week. Nou heb ik laatst omdat ik later ongesteld wou zijn een week langer door geslikt en toen gestopt ben gewoon netjes ongesteld geworden. Toen heb ik de laatse 14 pillen in de strip opgemaakt en weer gestopt. Nou is mijn vraag was ik wel beschermt ? Ik ben nu 4 dagen gestopt maar nog steed niet ongesteld komt dat door dat ik maar 2 weken de pil geslikt heb ? Wat moet ik nou doen en wanneer kan ik weer vrije zonder condoom ?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 november 2015 om 20:18Je bent wel gewoon beschermd. Maar die 14 dagen waren te kort om je baarmoederslijmvlies voldoende te laten aangroeien.Je had beter een nieuwe strip kunnen beginnen en de aangebroken strip als reserve kunnen bewaren.
ReagerenAnoniem4 november 2015 om 20:37Oke dus ik word ik nu niet ongesteld ? En kan dus beste na 7 dagen na laatste dag weer beginnen met nieuwe strip en dan ben ik glijk weer beschermt ?
ReagerenJohn (moderator)
4 november 2015 om 21:14Het zou kunnen dat je nu niet ongesteld wordt.
Reageren
Je moet gewoon weer op tijd me de pil starten..ook als je niet ongesteld bent geworden. Je bent en blijft gewoon door de pil beschermd.