- Sabrina2 oktober 2009 om 14:50
Ik heb een vraag. Ik slik al een aantal jaren de pil, maar ik ben bang dat ik misschien toch zwanger ben geraakt. Normaal gesproken als ik stop met de pil ben ik 4 dagen daarna ongesteld. Na ruim een week (8,9 dagen) begin ik weer met de pil en ben nog steeds een beetje ongesteld. 2 dagen nadat ik weer ben begonnen is het weg. Deze maand was anders, want ik werd na 4 dagen na het stoppen ongesteld. Alleen duurde deze ongesteldheid maar 3 dagen en het was veel minder als anders. Had wel enorme buikpijn de eerste dag. Gisteren, ruim anderhalve week later, heb ik (voor de 4e keer al na mijn ongesteldheid) weer sex gehad met mijn vriend en kwam er met het sperma ook wat roze lichte bloed uit mijn vagina. Ik voelde mij voor mijn ongesteldheid al anders. Kleine krampjes in mijn onderbuik, beetje opgeblazen gevoel, duizelig, maar geen grotere borsten of gevoelige borsten. Niet misselijk. En ik voelde me sinds enige tijd prettig en gelukkig. Maar merkte ook dat als ik uitviel, ook echt enorm uitviel. Wat ik anders nooit doe. Dus beetje schommelende humeur. Ik wilde mijn ongesteldheid afwachten en als ik niet ongesteld zou worden een test doen. Ben dus wel ongesteld geworden, maar vond het erg kort en voelde mij nog steeds vreemd. Dus toch een test gedaan. Deze was wel negatief. Maar heb onlangs gelezen dat je het beste met ochtendurine kan testen. Ik heb in de avond de test gedaan.
Sinds 3 maanden ongeveer heb ik bijna elke dag na het eten flinke diarree. Ik weet niet of dit de werking van de pil kan beïnvloeden.
Mijn vraag dus: Kan ik misschien toch zwanger zijn geworden, en wanneer kan ik dit het beste testen?5 reactiesReagerenBoris4 oktober 2009 om 21:56Ja, dat kan…
ReagerenAnoniem4 oktober 2009 om 21:59Zwanger ondanks de pil
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/45878-door-de-pil-heen-zwanger-worden.htmlDiarree en de pil kan leiden tot zwangerschap?
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/197955-diarree-en-aan-de-pil-kan-leiden-tot-zwangerschap.htmlWanneer zwangerschapstest?
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=wanneer+zwangerschapstest&sa=Zoeken#1521Anoniemke5 oktober 2009 om 08:59hoi sabrina
als je de pil pakt en je hebt diaree gehad dan werkt de pil niet meer
Reageren
kan zijn dat je zwanger bent
mss even naar de dokter bloed laten trekken dan ben je zekerder
veel sccsZonnetje5 oktober 2009 om 21:02Het hoeft niets te betekenen, misschien is je ongesteldheid niet goed doorgezet. Ik heb dat ook een keer gehad en toen kreeg ik halverwege een tussentijdse bloeding. Doordat ik niet goed ‘schoon’ was, zat ik niet lekker in mijn vel en was ik heel chagrijnig. Het klinkt een beetje hetzelfde. Een vriendin had hetzelfde en bleek een klein vleesboompje te hebben. Deze is verwijderd en de klachten waren voorbij.
Maar… het hoeft bij jou niet zo te zijn he! Het kan alle kanten op…
In principe kun je vanaf de dag van je verwachte ongesteldheid pas testen. Je moet dus nog even wachten dan. Ga anders langs bij de huisarts? Wellicht stuurt hij je door naar de gyn. Dan weet je ook gelijk zeker dat alles in orde is ‘daarbinnen’.
ReagerenSabrina9 oktober 2009 om 08:39Hoi iedereen,
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Reageren
Ik heb besloten mijn onzekerheid even aan de kant te schuiven en gewoon te wachten tot mijn volgende ongesteldheids periode.
Mocht dat weer zo vreemd zijn, dan ga ik naar de Huisarts. Mocht het een gewone ongesteldheid zijn dan is er toch niets aan de hand! En heb ik mij voor niets zorgen gemaakt.
Ik moet nog precies een weekje.
Ik zal jullie op de hoogte houden!