- Anoniem29 december 2015 om 16:35
Hallo,
Ik ben vorige maand weer met de pil begonnen. Ik heb in die strip zeker vier pillen gemist (verspreid over de gehele periode). In de laatste week werd ik ineens ziek en heb ik overgegeven en ben in diarree geweest. Daarna gewoon een stopweek gehad (had achteraf niet gemoeten, advies van de apotheek). Van de nieuwe strip (de tweede maand dat ik de pil slik dus) heb ik nu 11 pillen ingenomen. Ik moet er dus nog 10. Nu heb ik afgelopen zondag onbeschermde seks gehad met mijn vriend. Hij ging “voor het zingen de kerk uit” zoals dat zo mooi heet, maar er was onmiskenbaar sprake van geslachtsgemeenschap. Wat ik nu wil weten is het volgende; hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? En wanneer is een geschikte periode om te testen?
Bij voorbaat dank,
Anoniem4 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 december 2015 om 16:49[quote]Van de nieuwe strip (de tweede maand dat ik de pil slik dus) heb ik nu 11 pillen ingenomen. Ik moet er dus nog 10[/quote] heb je deze pillen wel allemaal goed genomen? Dus geen vergeten en ook rond het zelfde tijdstip ingenomen?
Als dat zo is, is er niets aan de hand. Je bent gewoon beschermd door de pil.
Een test kan 2,5 – 3 weken na de seks.
PS
Reageren
Voor het zingen de kerk uit is de minst betrouwbare manier om zwangerschap te voorkomenAnoniem29 december 2015 om 16:53Ja, ik heb ze allemaal goed genomen. Ik heb contact opgenomen met de apotheek en de vrouw die ik gesproken heb vertelde mij dat ik er in principe vanuit moest gaan dat ik pas na deze strip weer volledig beschermd ben.
Reageren
Ik heb de pillen uit deze strip ook allemaal correct ingenomen en geen enkele gemist.John (moderator)
29 december 2015 om 17:03Na 7 dagen ben je gewoon weer beschermd hoor. Schijnt dat die mevrouw uit de apotheek toch niet zo goed op de hoogte is…
ReagerenAnoniem29 december 2015 om 17:06Dat heb ik inderdaad vaker gehoord.
Reageren
Bedankt voor uw antwoord en nog een fijne avond 🙂