- Ropet10 september 2013 om 20:48
Hallo,
Ik weet niet goed waar ik het plaatsen moet, maar….
Ik slik de pil, en ben soms een warhoofd, t komt wel eens voor dat ik dus een pil vergeet.
Nu had ik van mijn vorige strip de laatste pil moeten nemen op 5sept. En heb waarschijnlijk ook een pil vergeten (wel
Later ingenomen) in m’n 2e week van de strip en gemeenschap gehad.
Alleen en echt stom! Voelde ik plots de menstruatie symptomen. Ik keek op m’n strip en idd een dag of 2 a 4 vergeten. Dus was ik eerder ongesteld. Afgelopen dinsdag. Wel lichter als normaal. En wel op laatste dag gemeenschap gehad.
Maar nu een kleine week later sinds eerste dag menstruatie kreeg ik op zaterdag hele lichte bloedingen (meest alleen in ochtend) en heb ik sinds maandag ook hele lichte kramp in onderbuik maar t meest rechtsonder.
Ik heb er echter geen kaas van gegeten hoe t in z’n werk gaat wat je cyclus betreft en dat met gebruik van de pil.
Ik vraag me dus af of ik in m’n 2e stripweek evt een bevruchting kan hebben gehad ? En wat nu de lichte bloedingen verklaart met kramp. Lees wel, ik had normaal gezien afgelopen zat/zondag ongesteld moeten worden maar dit is dus een kleine week eerder gekomen door mijn slordig pilgebruik.
En daarom weet ik ook niet hoe nu te rekenen.
Ik Hoop dat iemand een antwoord weet.
🙂4 reactiesReagerenTandor111 september 2013 om 08:03Beste Ropet,
Je hebt in de tweede week van de pil een pil vergeten maar hebt die later ingenomen. Als je deze pil binnen 36 uur na de vorige hebt ingenomen is er niets aan de hand en was je gewoon beschermd.
Je schrijft: “Ik keek op m’n strip en idd een dag of 2 a 4 vergeten”.
Wanneer ontdekte je dat? Hoe komt het dat je niet weet of het 2 of 4 dagen waren?
Je had op 5 sept. de laatste pil moeten nemen, hoeveel pillen zaten er dan nog in de strip?als ik het goed begrijp ben je dus op 3 september ongesteld geworden. Ben je toen ook met je stopweek begonnen?
ReagerenAnoniem11 september 2013 om 09:15Beste Tandor1,
Ik kwam er achter dat ik vergeten te slikken was toen ik t plots m’n menstruatie kreeg. Ik keek en ik had nog 4 dagen over in totaal. Maar ik weet niet meer of ik gedacht heb “o al 2 vergeten laat de rest maar gaan” of “al 4 vergeten” maar dat kan niet want op z’n minst de derde dag had t moeten komen.
Stom, maar ik let er best slecht op.
Dus voor mij is al een onduidelijk verhaal laat staan voor een buitenstaander.
Maar doordat ik een dag of 4 er na lichte bloedingen had van wat bruinig tot gister en vandaag rozig. En lichte krampen. En dat is eigenlijk m’n menstruatie periode.Maargoed ik laat t even rusten en ga er nog even goed over denken hoe of wat. Misschien is het onrust voor niets, maar sinds maandag toch even in de rats vandaar m’n vraag en ingewikkeld verhaal 🙂
Reageren
En ook omdat naar mijn weten je door pil gebruik geen heuse echte menstruatie heb maar ontrekkingsbloed en hierdoor je dus misschien ook niet merkt of je wel of niet zwanger zou zijn. Dat je dus wel je “periode” krijgt terwijl je zwanger ben?Tandor111 september 2013 om 17:29Het is inderdaad zo dat je, als je de pil gebruikt geen echte menstruatie krijgt omdat er geen eisprong heeft plaats gevonden. Maar juist als je dus meerdere pillen hebt vergeten te nemen wordt dat een probleem. Het is nl niet helemaal zeker of er dan niet toch een eisprong heeft plaats gevonden.
Het feit dat je nu wel een bloeding hebt gehad maakt de kans op een zwangerschap wel heel erg klein.Als je van je zelf weet, dat je niet erg medicatie trouw bent voor wat de pil betreft, zou je kunnen overwegen een andere manier van anticonceptie te gaan gebruiken. Er zijn meerdere mogelijkheden: spiraaltje, nuvaring, prikpil. Overleg eens met je huisarts.
ReagerenAnoniem11 september 2013 om 19:53Bedankt voor uw tekst en uitleg! En ik heb het er al een paar jaar terug met m’n huisarts over gehad. Echter hebben we 2x in het jaar gemiddeld een andere huisarts op de praktijk en dus kan je op niemand bouwen maargoed.
Ik wilde toen graag van de Diane pil af en wilde iets anders, maar het werd me afgeraden ook vanwege m’n leeftijd toen. En ben nu sinds april terug naar de Microgynon.
Maar ik ga er absoluut een alternatief voor zoeken aangezien t inderdaad niet erg werk zoals t nu gaat.Voor nu luister ik maar goed naar m’n lichaam en ga ik er maar niet van uit 🙂
Bedankt
Reageren