- Pip28 maart 2018 om 14:56
Hallo,
omdat ik benieuwd was naar mijn eisprong, heb ik ovulatietesten gebruikt. Mijn eisprong is laat in mijn cyclus kom ik achter. Als ik op internet zoek, kom ik allerlei aantal dagen tegen van de Luteale fase.
Mensen die rekenen tussen de dag van eisprong en ongesteldheid (dus dag na eisprong tellen tot dag voor ongesteldheid) en er gaan verschillende verhalen; wanneer reken je dag van ongesteldheid; eerste verkleuring, of pas wanneer echt bloed doorbreekt. Daarmee kan het aantal dagen erg verschillen.
Wat klopt er nu eigenlijk?
Ik heb gemiddelde cyclus van 28 dagen, maar 8 of 9 dagen voor de ongesteldheid was mijn eisprong, maar wanneer ik pas echt ongesteld ben, zou het ook 10/11 dagen kunnen zijn.
Ik heb rond de eisprong wel 5 dagen buikkramp, de eerste 3 dagen van die buikkramp liepen de ovulatietesten in kleur op. Laatste 2 dagen waren de testen op, waarschijnlijk toen ergens eisprong.
Ben al sinds aug van de pil af, dus lijkt mij niet meer met het ontpillen te maken te hebben.4 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 maart 2018 om 15:05Als eerste dag van de menstruatie geld de dag dat de bloeding goed doorbreekt. Bij een cyclus van 28 dagen valt de vruchtbare periode tussen de 11de en 16de dag van cyclus
ReagerenPip28 maart 2018 om 22:27Ja klopt, maar bij mij dus eisprong dag 18/19 als ik reken met de dag dag menstruatie goed doorbreekt bij cyclus van 28..
ReagerenJohn (moderator)
28 maart 2018 om 22:321 of 2 dagen later dan de “normale” vruchtbare periode zou eventueel wel kunnen
Reagerenpip6 april 2018 om 20:34Nog meer ervaringen ?
Reageren