Ben ik zwanger?

Hey Allemaal,

Ik maak me de hele dag al ´zorgen´. Ik en mijn man willen wel zwanger worden, maar door omstandigheden willen wij liever nog even wachten.
    Gister hebben ik en mijn man seks gehad. We hebben wel een condoom gebruikt maar die is gescheurd waardoor ik zijn ´spul´ dus in mij kreeg. Ik heb vanmorgen 31 januari meteen een morning after pil gehaald. Maar voordat ik de pil in nam merkte ik al dat ik me misselijk voelde. Dit zelfde had ik ook bij mijn eerste kindje. Iḱ heb de pil inmiddels al in genomen maar ik voel me nog steeds misselijk. Ook is mijn lichaams temperatuur verhoogd en heb ik onder in mijn buik een beetje pijn. Mijn eerste ongesteldheidsdag was 15 Januari. Mijn cyclus is ongeveer 24 a 25 dagen. Zou ik toch nog zwanger kunnen zijn? Ik las ook net dat de 30ste mijn innesteling zou moeten zijn, die dag hebben wij dus seks gehad. Ik heb veel op internet gezocht, maar snap er eigenlijk allemaal niet zoveel van. Kunnen jullie mij misschien helpen? Zou ik nu zwanger kunnen zijn?

Reageren

Je kunt toch 1 dag na de seks nog helemaal geen zwangerschapssymptomen hebben. Je kunt niet eens al zwanger zijn !!
    De innesteling vind in de regel 5-9 dagen na de bevruchting plaats. Toch niet al 1 dan na de seks als die spermacellen nagenoeg onderweg naar de eicel zijn

Reageren

Bij mijn eerste had ik precies het zelfde gevoel. Vind het dus raar dat ik dat nu weer heb. En ik lees ook dat meerdere vrouwen 1 dag na de seks de zelfde klachten hadden als die ik nu heb. Ik wacht het gewoon even af 🙂 Iig bedankt voor je snelle reactie!

Reageren

Hoi hoi..
    Ik heb 22-12 een mk gehad.. 13-1 heb ik mijn eisprong gehad (gevoeld en getest).
    17-1 ben ik naar de gyn geweest alles zag er goed uit en ze zag dat er een eitje in rechte eileider zat.. 9 dagen na de eisprong kreeg ik krampen.. waarschijnlijk innesteling? 27-1 moest ik mijn menstruatie krijgen.. heb een cyclus van 35 a37 dagen.. maar tot nu toe geen menstruatie nu 5 dagen te laat.. heb inmiddels een test gedaan maar is negatief.. heb overduidelijk wel symptomen van een zwangerschap.. wat moet ik nu?

Reageren

Nog even afwachten tot na het weekend. Je zou dan een bloedtest kunnen laten doen

Reageren

Een korte of juist een langere cyclus kan te maken hebben met een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie, omdat het oestrogeen dan relatief te hoog is ten opzichte van het progesteron. Oestrogeendominantie kan leiden tot velerlei klachten, ook klachten die kunnen lijken op zwangerschapsverschijnselen. Gebruik van de pil, als dat aan de order is geweest, verergert de oestrogeendominantie. Op internet genoeg over te vinden, ook hoe je dat zelf weer bijstuurt. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor mijn hormonen.
    Bij eventueel gebruik van morning afterpil kan je nog laten afhangen van het moment in je cyclus. Als je net voor je menstruatie zit is de kans op bevruchting klein. Denk dat je wel rond je vruchtbare dagen zat.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Ben ik zwanger?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe