- Mariah27 november 2017 om 21:03
Hallo lezers en hopelijk iemand ook met verstand hierin
Termijnecho geeft 10 weken aan dus inclusief 2 weken cadeau. Als ik terug tel kom ik uit op een dag dat ik helemaal niet ongesteld ben geworden maar 5 dagen later! Berekening van de termijnecho qua bevruchting klopt dan wel weer..
Mijn vraag is nou WAT is nou betrouwbaar eerste dag van je menstruatie of een termijnecho??? Snap het niet zo
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 november 2017 om 21:46Een zwangerschap is gezet op 40 weken, te tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie bij een normale menstruatie cyclus van 28-30 dagen.
Reageren
Bij onregelmatige menstruaties is het wat moeilijk. Dan kan er wel een een verschil van enkele dagen in zittenMariah27 november 2017 om 21:53Ja dat begreep ik haha maar wat als de termijnecho dus aangeeft je bent 10 weken zwanger en dus tel ik uit 8bweken terug klopt wel met bevruchting en dus die 2 weken cadeau ook terug tellen kom ik dus uit op een dag dat ik niet ongesteld ben geworden maar pas 5 dagen later.
Dus is mijn vraag ook doet die eerste dag menstruatie er dan toe?
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2017 om 22:18Dat heb ik net geschreven.
Reageren
Als die dag bekend is doet die er zeker toe. Van daaraf duurt een zwangerschap 40 weken. Misschien is dan de termijnecho niet helemaal correct. Dat kan wel eens voor komen. De eerste 3 maanden kan dat wel eens een klein verschil in zitten. Doorgaans wordt dat dan bij de volgende echo gecorrigeerd.