Zoeken Vraag het forum

Hoe kan dit?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo mensen

Een vraagje wat de menstruatie betreft. Is het mogelijk dat er een eisprong kan ontstaan 11 dagen na je eerste dag van de menstruatie? Ik had een berekening gemaakt op sensitest en die gaf een wat latere dag van de eisprong aan.

Even op een rijtje wilde het even graag weten omdat ik nu zwanger van de eerste ben 🙂 dan zit je altijd vol vragen.

16 januari menstruatie begonnen.
    26 januari volgens termijnecho die dag me eisprong dus bevrucht.

Kan dit dan kloppen? Op sensitest gaf hij juist aan dat ik de 30 ste me eisprong zou moeten hebben en bevrucht zou kunnen raken maar ehmm heb die dag geen sex gehad en die hele week niet! Wel t weekend van 26 januari dus wat de termijn echo aangeeft 🙂

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat komt omdat er bij testen altijd van standaardwaarden wordt uitgegaan. De eisprong wordt in de regel dan bepaald op 14 dagen na de eerste dag van de laatste menstruatie. Maar de eisprong kan bij een cyclus van 28 dagen plaats vinden tussen de 11de en 16de dag van de cyclus.

Overigens is de dag van de eisprong niet perse de dag van de bevruchting. Dat zou ook een dag later kunnen zijn.
    De dag van de seks is nooit de dag van de bevruchting. Spermacellen hebben ca 2 dagen nodig om van de vagina via de baarmoeder naar de eileider te zwemmen en daar de eicel te bevruchten.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor u snelle reactie! Maar ik heb op 1 dag sex gehad met me man dat was de 24ste van januari de dagen en week daarna helemaal niks meer ervoor ook niet overgings. Ik snap dat de bevruchting wat later kan plaats vinden maar zou de eisprong dan toch die 26ste januari gebeurt zijn? (Vroege eisprong? ) Tenzij het zaad echt langer dan 3 dagen in me baarmoeder verbleef.

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij had ik dat net al aangegeven. Tussen de 11de en 16de dag van de cyclus kan de eisprong plaats vinden. als de 26ste de 11de dag was kan dus heel goed.

Reageren
    Anoniem

Oops tandor sorry heb er wsl te snel overheen gelezen! Hoe dan ook erg bedankt voor u snelle reacties. T belangrijke is nu lekker genieten dat is nu bijzaak haha maar wel altijd fijn om te weten hoe en wat!

Reageren
    John (moderator)

Geeft niet.
    Ik wens jullie heel veel succes en geluk met jullie baby.
    Geniet ervan.

Reageren
Reageer op: Hoe kan dit?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.