Home / Zwanger worden / uitblijven menstruatie
beste,
Ik ben 2 maand geleden gestopt met de pil. Gebaseerd op mijn vorige menstruatie zou ik afgelopen weekend mijn regels moeten gehad hebben. Nu zijn deze nog steeds niet doorgekomen (4dagen later). Op maandag (1dag overtijd) heb ik een zwangerschapstest afgenomen en deze was negatief.... Kan ik toch nog zwanger zijn? ik heb al 2 weken steken in mijn onderbuik, tepels staan zeer gevoelig en ik merk dat ik emotioneler ben dan anders. Graag jullie advies/mening.
Omdat je 2 maanden geleden pas bent gestopt, zal je lichaam aan het ontpillen zijn. De eerste maanden kunnen de menstruaties dan nogal onregelmatig zijn
volgens mijn geneacoloog bestaat ontpillen niet... na drie dagen is deze volledig verdwenen uit u lichaam.
en ik heb wel mijn eisprong gehad op de berekende datum. Dermee da ik echt twijfel.
Dat kan de gynaecoloog dan wel vinden, maar het is dus wel zo dat de meeste vrouwen die met de pil stoppen, toch enige tijd nodig hebben totdat de cyclus weer hersteld is. Het lichaam zal toch weer moeten aanpassen en het wegblijven van de hormonen van de pil.
Dag dames,
Ik heb al heel veel gelezen hierover. Maar wil toch ook even mijn verhaaltje doen en hoop op wellicht wat wijsheid. Ik ben nu 4 dagen over tijd en tot nu toe zijn de testen nog negatief. Even wachten met een bezoekje aan de huisarts? Nog een test doen? Wie heeft hier ook ervaring mee en kan mij helpen?
Wacht even tot na het weekend en doe dan een nieuwe test. Als die nog steeds negatief is en je menstruatie blijft uit, ga dan naar de huisarts voor een bloedtest
Dames, gebruik van de pil bevordert oestrogeendominantie. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Ook zorgt pilgebruik voor de onttrekking van allerlei voedingsstoffen aan je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium. Over oestrogeendominantie kan je een en ander vinden op internet; ook wat je er aan kan doen middels voeding en aanvullende middelen. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor mijn hormonen. Toch zou ik het niet zoeken in één middeltje; beter goed zorgen voor je hele gezondheid.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!