- Anoniem23 januari 2015 om 12:16
mijn zoon (16) is de laatste 2 weken abnormaal moe. Hij slaapt 14 tot 16 uur per dag terwijl hij voorheen juist altijd best weinig sliep (gemiddeld 7 uur).
* ongeveer 4 weken geleden verkouden geweest, lang gehoest en loopneus
* momenteel nog beetje keelpijn
* vermoeide ogen
* bleek
* lusteloos, nergens zin in of energie voor
* slechte concentratie
* wisselende eetlust
* obstipatie (enorm dikke drollen)Bloed is onderzocht (hb, vit. b12, bezinking, glucose, leukocyten): alles ok
ook geen gewichtsverlies, geen blauwe plekken, geen opgezette klieren voor zover ik kan voelen.Pfeiffer heeft hij ooit gehad (nooit iets van gemerkt) dus ook uitgesloten.
Wat kan het zijn?
6 reactiesReagerenAnoniem23 januari 2015 om 12:21Toevoeging: hij is dus ook al 2 weken niet in staat om naar school te gaan.
Bij de huisarts ben ik al 4x geweest hij ziet geen aanleiding voor een doorverwijzing.
ReagerenJohn (moderator)
23 januari 2015 om 13:49Het zou kunnen dat het toch een virusinfectie is. De griep bijvoorbeeld.
Reageren
De verkoudheid is er geweest en hij heeft nog last van keelpijn.
Heeft hij ook koorts?
Gebruikt hij medicijnen, alcohol of drugs?Anoniem23 januari 2015 om 15:29Geen koorts meer (wel gehad rond kerst). Hij gebruikt geen alcohol of drugs. Dacht eerst aan depressie maar hij heeft geen last van sombere gevoelens en hij ‘zit nergens mee’. Alleen moe, moe, moe.
ReagerenAnoniem23 januari 2015 om 15:39Hoe lang kan zo’n vermoeidheid dan duren en wat is normaal. Wanneer moet ik echt terug naar de huisarts, ben er vorige week al 3x geweest en heb echt aangedrongen op volledig lichamelijk onderzoek, slaapcentrum, internist, kinderarts. Testen CMV, schildklier, cortisol, melatonine, slaapstoornis, hij vond dit niet nodig.
Ook lastig om te bepalen vind ik of hij juist wel of juist niet moet toegeven aan de vermoeidheid. Toegeven = slapen, niet toegeven = zombie op de bank.
ReagerenJohn (moderator)
23 januari 2015 om 15:58De vermoeidheid kan wel even duren. Het hangt er van af, als het een virus is, hoe dat zich dan verder zal ontwikkelen.
Reageren
In principe moet hij wel toegeven aan die vermoeidheid. Het is een teken dat het lichaam niet fit is en rust/slaap nodig heeft. Als de klachten na het weekend nog steeds onveranderd zijn, ga dan terug naar je huisartsAnoniem4 februari 2015 om 18:32Voor andere bezorgde mensen die op dit topic uitkomen: inmiddels gaat het beter, na exact twee weken van echt super extreme vermoeidheid ging het van de ene op de andere dag weer normaal.
We zijn wel nog bij de internist, die o.a. cortisol en schildklier heeft laten prikken. De uitslag daarvan hebben we nog niet. Maar bizar als dat van een griepje zou kunnen komen. Wat het nou is (geweest)? Geen idee.
Reageren