Zoeken Vraag het forum

Gestopt met roken, nu doodmoe, geen fut meer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lennart

Ik ben nu 170 dagen gestopt. Ik merkte dat ik met name rookte uit verveling en gewoonte. Soms schiet het ineens even door je hoofd hoe ‘fijn’ die momentjes waren, maar dat is natuurlijk de verdraaide waarheid. Je vergeet dat je haar, kleding en mond meteen weer stinkt en dat je om de haverklap weer nieuwe pakjes kon gaan halen. Ik heb wel ontzettend last van obstipatie gehad en het is nog steeds niet heel frequent. Ik eet nu veel vezels en dat helpt.

Wat mij hielp op lastige momenten was gaan hardlopen.

Imelda

Rookstop, een nachtmerrie!!

Reageren
    Marcel

Nu 8 maanden gestopt , wat een overwinning. Na 40 jaar kettingroken. Cold turky . Wat een lucht heb ik weer . Geen piepende geluiden meer en ook geen ademstops in mijn slaap van 60 seconden. Het sociale aspect was het lastigst. Al ben ik nu een stuk socialer naar mijn kinderen, mijn vrouw en familie. (Die houden met graag nog zo lang mogelijk bij hun ) ❤️

Reageren
    Albert

Ben 31 dagen gestopt en had alleen de eerste 2 weken een iets lastige stoelgang.
    Ik lees veel uiteenlopende klachten en vraag me ook af of verschillende merken tabak ook verschillende stoffen toevoegen waardoor er een lijst aan klachten zijn .
    Mijn motivatie was de rokershoest die zich ontwikkelde en ben daar inmiddels vanaf.

Dik 30 jaar vrolijk gepaft maar tis mooi geweest.
    Er is altijd wel een reden om niet te stoppen maar er zijn er meer om wel te stoppen.
    Iedereen succes en houdt vol 💪

Reageren
    Freek

Nu 3,5 maanden (106 dagen) niet gerookt na 55 jaar 1 pakje per dag gerookt te hebben. Vreselijk moe, nergens zin in, kan moeilijk ademhalen en ben veel kortademiger dan ik ooit geweest ben! Hoest nauwelijks en ik heb het gevoel dat al het slijm muurvast zit, waardoor ik druk op de borst voel en het gevoel heb niet te kunnen ademen. Morgen ga ik even langs de huisarts, waar ik eigenlijk nooit kom, maar dit is niet lekker zo! Gestopt met nicotinepleisters en nu nog af en toe een nicotine zuigtablet van 1 mg. De ergste drang om te roken is absoluut weg.

Reageren
    Peter

Nu 8 maanden gestopt.
    Ik merk op geen enkele manier verschil.
    Alles wat beloofd werd dat je je veel lekkerder voelt, beter proeft en ruikt is uitgebleven.
    Ik heb mij namelijk ook nooit slecht gevoeld toen ik nog rookte

Reageren
    Edwin

Ik wil mijn “stoppen met roken reis” ook beschrijven. Voor mij is het een roller-coaster. Ik ben nu 57 jaar en ben met m’n 13 jaar begonnen met roken. Eerste poging met stoppen was denk ik iets van 30 jaar geleden, sindsdien heb ik meerdere stop pogingen ondernomen. Alles wat er is en was heb ik geprobeerd. Allan Car boek in combinatie met acupunctuur, pillen, pleisters, hypnose, stop coaching, zuigtabletten.
    In 2012 ben ik gestopt met roken en ben ik gaan vapen, perfecte oplossing voor mij! Want gezonder (!) goedkoper en minder stank. Probleem; altijd en overal vapen! Dat was ook een probleem en er werd langzaam bekend dat vapen ook erg slecht is. Weer begonnen met roken, weer gestopt en weer gaan vapen. Na de laatste keer gestart te zijn met vapen heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Nu ben ik gestopt met vapen met behulp van nicotine vervangende middelen en afgelopen dinsdag gestopt met de hulpmiddelen. Gek genoeg voel ik me ineens veel minder goed dan bijvoorbeeld een week geleden. Ik rook allang niet meer, met vapen ben ik eind juli al gestopt en ik het laatst gebruikte ik de lichtste variant nicotine zuig tabletten. Toch opmerkelijk wat een beetje nicotine met je lichaam doet. Ik voel me moe, lusteloos en prikkelbaar. In de tussentijd ben ik naar alternatieven te zoeken voor de verslaving waar niemand het over heeft; de verslaving aan nicotine vervangende middelen!

Reageren
    Robert

Hoi alle stoppers
    Zelf nu 12 weken gestopt
    Voelde me net als vele anderen beroerd en slecht.
    Google eens op chronische hyperventilatie.
    Komt vaak voor na het stoppen.
    Zelf nooit aan gedacht maar dit verklaart veel klachten
    Zoals tintelingen kort ademhalen slecht conditie.
    Is goed op te lossen mbv ademhaling oefeningen
    Gr robert

Reageren
    Sylvia12

Hallo, 10 weken gestopt nu met roken, Cold turky.
    Na heftig virus op longen.
    Herken heel veel wat hier wordt omschreven en merk nog niks positiefs aan het stoppen.
    @Robert een goede tip van hyperventilatie, dat zou zeker zo maar is kunnen.
    By the way, wel blij gestopt ben hoor, en hoop dat het ook beter gaat voelen.
    Succes allemaal.

Reageren
    Maik

7 maanden gestopt na een dotteractie en stentplaatsing in 2 haarvaten.
    Ik.ben bijna 25 kg aangekomen, vermoeid af en toe , ruik en proef smaken geuren wel veel beter. Mogelijke oorzaak kan zijn d gewijzigde (zwaardere en ander fabrikant ) hart medicatie. Veel.meer spierpijn in de benen en het gevoel dat ik opgezwollen buik en benen heb.

Reageren
    Lien

Nu 6 weken gestopt met pleisters 21 mg nu 14 mg. Begin bij stoppen de zuigtabletten maar die vond ik zo vies. Mijn coach zei was roken niet vies in de mond? Ehummm ja dus.
    Het gaat super. Zo nu en dan een paniek en trek maar heb niks in huis. Ga gewoon op stap waar gerookt wordt. Het geeft me geen stress of trek.
    Slapen is nog drama droom veel maar nu mijn bloeddruk stijgt en hartslag. Hebben meer hier last van? Huisarts weet het niet. Noemt het resetten van lichaam en overgang..
    Moe ben ik maar de.lucht en ruiken heerlijk. Hoi vol mensen toppers.
    Rookte 25 sigaretten per dag weeeknd nog meer.
    30 jaar gerookt

Reageren
    Lien

Nu 6 weken gestopt met pleisters 21 mg nu 14 mg. Begin bij stoppen de zuigtabletten maar die vond ik zo vies. Mijn coach zei was roken niet vies in de mond? Ehummm ja dus.
    Het gaat super. Zo nu en dan een paniek en trek maar heb niks in huis. Ga gewoon op stap waar gerookt wordt. Het geeft me geen stress of trek.
    Slapen is nog drama droom veel maar nu mijn bloeddruk stijgt en hartslag. Hebben meer hier last van? Huisarts weet het niet. Noemt het resetten van lichaam en overgang..
    Moe ben ik maar de.lucht en ruiken heerlijk. Hoi vol mensen toppers.
    Rookte 25 sigaretten per dag weeeknd nog meer.
    30 jaar gerookt

Reageren
    Nico

Vanaf mijn 15de gerookt.
    Ik ben toen op mijn 23 ste gestopt en hebt toen 8 maanden niet gerookt en heb toen echt nergens last van gehad, buiten de eerste 2 weken klachten om. Toen weer stom genoeg om weer te beginnen. Nu 5 jaar later weer gestopt met roken. Ik dacht dit regel ik wel even en wist wat me te wachten stond dacht ik. Zo gezegd zo gedaan! Nu 3,5 maand verder, maar wat een klachten… nog nooit zo slecht geslapen! 3a4 dagen in de week nachten wakker en niet meer inslapen. Soms van die inzinkingen, dat ik eigenlijk depressief ben. Meest van de tijd zeer benen, geen energie en gewoon altijd moe. En vooral de laatste week denk ik, ga weer beginnen. Ik heb tot op heden gewoon geen een positief effect eruit gehaald.
    Hoelang kan dit aanhouden ?

Reageren
    Monique

Heb ongeveer 45 jaar zeer stevig en met veel plezier gerookt, nu bijna een jaar gestopt. Er zat een ader verstopt, voor mij is het geen optie meer. Maar nog altijd behoorlijk kortademig, vooral na traplopen. Meer energie na stoppen met roken? Nee hoor, je hebt gewoon meer tijd over dus je doet van alles. Zo ruik, proef ik niet beter, maar ben wel apetrots dat het me lukt. Nog dagelijks momenten dat ik er aan denk en zou het zo graag willen, maar nee, die momenten gaan allemaal voorbij. Was benieuwd of klachten minder worden, heb het idee van niet.

Reageren
    een bezorgde vrouw

mijn man is gestopt met roken door medische redenen. nu heeft hij veel last van stemmingswisselingen en is depresief. heeft iemand een idee wat ik kan doen om hem te helpen? voel me er zo nutteloos bij en ben bang dat hij het op geeft

Reageren
Reageer op: Gestopt met roken, nu doodmoe, geen fut meer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.