- Bart27 januari 2018 om 10:48
Beste,
Ik ben nu 2 weken gestopt met roken na meer dan 20 jaar bijna 2 pakjes/dag te roken en begin me absoluut belabberd te voelen, koude rillingen, hoofdpijn, hoestbuien waarbij ik soms bloed proef , zweetaanvallen, slecht slapen, mijn huisarts zei dat dit komt door het stoppen en dat dit ontwenningsverschijnseleln zijn , wat ik vreemd vind aangezien ik de electronische sigaret gebruik met nicotine, weliswaar zit daar veel minder nicotine in dan toen ik rookte.
Wat ik nog vreemder vind is dat ik de eerste week eigenlijk amper last had van ontwenningsverschijnselen maar ze nu echt wel de pan uitswingen, is dit allemaal nog normaal ?
5 reactiesReagerenBart27 januari 2018 om 10:50Ik wil hier nog aan toevoegen dat het voelt alsof ik griep heb maar heb geen verhoogde temperatuur, misschien lichtjes op 37.5 , dit is allemaal vreselijk en de huisarts zei dat dit nog weken kan aanhouden, weliswaar niet met dezelfde intensiteit 🙁
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2018 om 10:54Dat zijn toch vrij normale verschijnselen. Daar kun je nog wel even last van hebben. Maar ze gaan ook weer weg. Over een weekje zou dat in ieder geval al minder moeten worden
ReagerenBart27 januari 2018 om 20:47Koorts is opgelopena nu tot 39 c , hoort dit nog bij de Ontwenningsverschijnselen of toch gewoon griep?
ReagerenJohn (moderator)
28 januari 2018 om 00:45Dat lijkt toch meer op een griep
ReagerenCatootje29 januari 2018 om 00:29Roken zorgt voor een belasting door gifstoffen, die nu je lichaam uit moeten. Daarnaast zorgt het roken voor tekorten aan diverse voedingsstoffen, waaronder vitamine C. Je kan je lichaam ondersteunen door ontgiftende middelen te gebruiken, zoals chlorella. En gebruik van wat voedingssupplementen. Laat je over beide adviseren bij een vitaminezaak. Op internet trouwens ook de nodige info te vinden.
Reageren