Zoeken Vraag het forum

Gestopt met roken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo allemaal, ik heb een vraagje.

Ik ben recent gestopt met roken, ongeveer 3 weken terug, het viel eerst tegen maar nu gaat het goed gelukkig.

Maar ik vroeg me eigenlijk af wat voor blijvende schade ik misschien aan mijn lichaam heb. Ik heb ongeveer een jaar en 8 of 9 maanden gerookt. daarvoor was het alleen op feestjes, maar een jaar en 8 maanden wel zeker een pakje per 2/3 dagen.
    Ik ben 19 jaar nu, het pakje per 2/3 dagen is ongeveer begonnen toen ik net 18 werd.

Zou ik hierdoor blijvende schade aan mijn lichaam opgelopen kunnen hebben?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zal wel meevallen. Bovendien ben je nog jong, dus alles kan nog herstellen
    Je bent op tijd gestopt!

Reageren
    Anoniem

Oké, dat is fijn om te horen. Ik had al dingen gelezen dat je na 3 maanden eigenlijk net zo veel kans hebt op hart en vaatziekten als iemand die nooit gerookf heeft, maar toch goed om te horen.

Reageren
Reageer op: Gestopt met roken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.