Ziek na stoppen met roken

Hallo,

sinds 6 december ben ik gestopt met roken, na 22jaar roker geweest te zijn, joepie.
    Maar sinds een week voel ik me echt niet goed.

Het is vorige week woensdagnacht begonnen, wakker geworden met stekende pijn in mijn oren. 2 sinutabs genomen en verder geslapen. Smorgens opgestaan met een hoofd vol slijm en keelpijn.

Op donderdagavond naar de dokter geweest en die zei dat ik veel vocht in mijn oren had, virusinfectie.
    Die heeft mij een neusspray en ibuprofen voorgeschreven.

Maar sindsdien merk ik geen beterschap ondanks de medicatie.
    Ademen door neus gaat meestal maar veel wit/geel snot, constante pijn onder mijn ogen, vooral linkerkant, doet heel veel pijn als ik er op duw (sinussen?)
    Doof gevoel in oren, meeste linkse kant, klein beetje rechtse kant.
    Als ik mijn neus snuit kraken (pijnlijk) mijn oren soms en hoor ik eventjes wat beter.
    Gezwollen, licht pijnlijke amandellen, vooral rechtse kant in mijn keel.
    Regelmatig geel/groene slijmen ophoesten, maar geen echte slikproblemen.
    Sinds een dag of 2 een koortsig, warm gevoel, niet echt ziek maar toch raar.
    Ik weet nu niet of het echt koorts is, ik ben momenteel op het werk, thermometer ligt thuis, straks eens meten.

Kan dit te maken hebben met het stoppen met roken en kan dit lang duren?

Bedankt

Reageren

Net gemeten, geen koorts. 37,1

Reageren

Het lijkt toch meer op een virusinfectie...

Reageren

Bedankt

Wat doe ik dan best?

Reageren

Uitzieken is de beste remedie. Je zou kunnen stomen..

Reageren

Beste mensen,

Ik ben nu 3 dagen gestopt met roken voor de zoveelste keer! Dit keer wil ik het echt en doe er alles voor! Wat mij bevreemdt, is dat ik net als Tony ziek ben geworden en ook niet zo'n beetje! Vorige keren voelde ik mij niet ok, maar nu echt dikke griep met keelpijn, oren dicht en verschrikkelijk hoesten! Anyway, als dat ergste is, dan teken ik ervoor! Ik ga ervoor en iedereen die wil stoppen: Zet um op en houd vol??

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Ziek na stoppen met roken

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe