Vermoeidheid zonder oorzaak

Hoi,

Ik ben nu al 6 jaar last van vermoeidheid. Dit is er door de jaren heen ingeslopen. Hiervoor ben ik al bij verschillende artsen geweest en is er 3 jaar geleden het labeltje CVS (chronische vermoeidheids syndroom) aangehangen. Dit is eigenlijk alleen, omdat ze niet weten wat het is.

Ik ben 24 uur per dat moe, slaap goed en vaak ook nog in de middag, maar dat helpt ook niet. Naast de vermoeidheid heb ik veel last van vermoeide en soms branderige ogen, soms hoofdpijn en veel last van buikpijn. Als ik geen rust neem, maar gewoon doorga dan word ik door mezelf terug geroepen, wat zich uit in griep/migraine. Ik heb een hond en ga vaak met de hond naar buiten, om wel in beweging te blijven en frisse lucht te krijgen. Maar de vermoeidheid blijft. Ik werk 4 ochtenden in week en doe licht administratief werk, maar soms is dat zelfs te zwaar.

Ik ben 2 keer bij een internist geweest en heb een slaaptest laten doen. Hier waren de uitslagen in orde, ze kunnen niks raar vinden. Ook heb ik een allergietest laten doen, waar niks uit is gekomen. Ijzer, vitaminen etc zijn ook allemaal goed.

Mijn huisarts weet ook niet meer waar er nog naar gekeken kan worden en geeft aan dat het maar gewoon bij mij hoort, maar voor mijn leeftijd (23 jaar) vind ik het niet normaal.

Wat zou ik verder nog kunnen doen of laten onderzoeken?

Reageren

monenteel slik ik st janskruid en bij mij helpt het echt. ik krijg er energie van na jaren vermoeidheidsklachten

Reageren

ik heb hetzelfde probleem en zou ook zo graag een oplossing vinden. Ik wil graag heel veel doen maar kom er allemaal niet toe omdat ik te moe ben. Ik probeer nu te selecteren in wat ik doe en mij minder druk te maken in dingen door duidelijke afspraken te maken... zo hoop ik mijn energie terug te vinden. Ook heb ik waterkersampules geprobeerd maar weinig resultaat. Mijn homeopaath vindt ook direct een oplossing.
    Misschien zit het vele computerwerk er wel voor iets tussen, ik weet het niet.
    Hopen...

Reageren

CVS/ME Fibromalgie enz.. Je kan dit labeltje maar al te vaak opkrijgen. Helaas uit ervaring. BIj mij was het een jarenlang onbehandeld vit. B12 tekort.
    ze zijn snel met labeltjes plakken i.p.v naar de oplossing zoeken is helaas mijn ervaring

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Vermoeidheid zonder oorzaak

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe