Zoeken Vraag het forum

Vermoeid en licht in hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zdr33

Hallo,

Sinds enkele maanden (maar vooral de laatste weken/dagen) voel ik mij vermoeid. Het vervelende vind ik dat ik af en toe erg duizelig wordt, tegen het flauwvallen aan. Daarbij begin ik te zweten en geeft het een naar (zwaar?) gevoel in mijn bovenbenen en boven armen. Ik ben bekend met een lage bloeddruk (al was die bij de huisarts wat hoger nl 100/80) maar behalve zwart zien bij opstaan ondervind ik daar meestal niet veel hinder van.

Verder goed in mijn vel, leuke vrienden, sport 2x per week en werk 40 uur (soms wel druk op het werk maar wel een leuk bedrijf en fijne collega’s). Even gedacht of het aan het werk kan liggen (gezien ik al 2x naar huis ben gegaan met het gevoel van flauwvallen) maar toch kan ik die link niet helemaal leggen. Daarnaast slaap ik goed en pieker in niet echt.

Qua klachten merk ik pijn in ribben/borst (met name tijdens menstruatie), borrelende darmen en veel plassen, concentratie problemen, lang spierpijn na sporten. Op een blaasontsteking een tijdje geleden getest maar daar kwam niks uit.

Aantal jaar geleden schildklier problemen gehad en sommige symptomen komen overeen maar sommige ook niet. Zo lag ik toen veel wakker snachts en slaap ik nu als een roos (en netjes 7 a 8 uur).

Iemand hier ervaring mee? Wat zou dit kunnen zijn? Kan dit psychisch zijn? Ik ben gewoon gelukkig en probeer tijdens zo’n aanval ook te relativeren maar die aanvallen zijn wel vooral geweest in het bijzijn van mensen. Thuis op de bank heb ik er weinig last van. Behalve de vermoeidheid dan.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen…. doe eens om te beginnen onderstaande test:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
Reageer op: Vermoeid en licht in hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.