- Anoniem14 juli 2015 om 16:13
Goedendag,
ik ben een jongeman van 22 jaar en heb sinds ongeveer 10 maanden gezondheidsklachten.
De meest vooraanstaande klacht is dat ik me steeds licht voel in mijn hoofd. Mijn hoofd voelt dan heel vreemd en het lukt dan niet goed om na te denken en informatie te onthouden. Ik ben ook een tikkeltje duizelig vooral bij het opstaan. Het lijkt wel of ik al mijn mentale scherpte ben verloren.
Het lichte gevoel kreeg ik voor het eerst ongeveer drie jaar geleden. Het ging toen telkens na een dag of 2 weer weg. Maar ongeveer 10 maanden geleden, werd ik wakker en was het heel sterk aanwezig. Het bleef hangen voor ongeveer 1 maand. Toen ging het weer weg. Iets van twee weken later was het weer terug. Na verloop van tijd werd het steeds erger. Toen ben ik met deze klachten naar mijn huisarts gegaan. Hij heeft mijn bloeddruk gemeten en die was 90/151. (Ik heb toen zelf ook een bloeddrukmeter gekocht en de waarden zijn gemiddeld 89/152). Verder heeft hij nog naar mijn hart geluisterd en bloed geprikt om te kijken of ik bloedarmoede had, diabetes of een slecht functionerende schildklier. Uit deze testen is niks gekomen.
De huisarts heeft mij toen gevraagd om de klachten aan te kijken en voorlopig geen nieuwe testen uit te voeren. Dit heb ik toen gedaan, maar mijn klachten werden maar niet minder. Op mijn aandringen zijn er ook nog de volgende testen gedaan:
-Coeliakie negatief
-vitamine B12 tekort negatief
-ziekte van Wilson negatief
-lood in bloed negatief
-Helicobacter Pylori negatief
-parasieten in poep negatiefMijn verzoeken waren een beetje wild. Ik keek op internet of ik ergens een klacht herkende en vroeg toen om bloed te prikken. Er is nog steeds niks gevonden en ik voel me nog steeds zo ontzettend raar in mijn hoofd. Zo ontzettend licht en ik kan zo slecht nadenken.
Naast het lichte gevoel in mijn hoofd heb ik oon nog visual snow. Voor de mensen die niet weten wat dit is. Het is een soort statische ruis in je gezichtsveld. Ik heb deze visual snow al mijn hele leven en ik denk niet dat er een verband is tussen mijn visual snow en mijn huidige gezondheidsklachten. Naast visual snow heb ik geen medische geschiedenis.
Ik wil me echt ontzettend graag weer normaal voelen en het licht gevoel in mijn hoofd stoppen.
Zijn er misschien nog meer mensen die dit ooit hebben mee gemaakt? Behalve dat ik mijn vrienden verwaarloos, lijd mijn studie er ook erg onder. Ik blijf niet thuis en studeer gewoon braaf door, hoe slecht ik mee ook voel. Verder eet ik echt absurd gezond. Minstens twee stukken fruit per dag, minstens 400 gram groente per dag. Kip, rundvlees, varkensvlees, vis en vegetarisch worden braaf afgewisseld. Alle experimenten met dieetverandering hadden geen succes.
Ik ga morgen trouwens een slaaponderzoek aanvragen bij de huisarts. Slaap apneu is iets wat redelijkerwijs zou kunnen hebben. Ik word soms wakker met adem tekort en als iemand me wakker maakt, schrik ik ook wakker waarbij ik heftig inadem. Ook omdat ik afgelopen twee jaar een behoorlijk stukje zwaarder ben geworden (wat een negatief effect op apneu heeft, kan ik dit misschien hebben). Ik ben 1,96 en 106kg.
Als iemand nog andere suggesties wat ik aan de huisarts moet vragen.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juli 2015 om 18:53Maar eens afwachten van het slaaponderzoek gaat opleveren. Gezien je overgewicht zou het heel goed kunnen dat je slaapapneu hebt. aan je gewicht moet je ook absoluut iets gaan doen. Zeker gezien je leeftijd.
Doe ook eens de test op:
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem19 juli 2015 om 13:14Inmiddels contact opgenomen met de huisarts en maandag ga ik een afspraak maken met een slaapcentrum. Dus ik denk dat ik binnen een paar dagen weet of ik last heb van slaapapneu of niet.
Verder ga ik nog een bloedtest doen op vitamine D tekort en schildklier functie. Ik verwacht dat de uitslag daar ook volgende week al van heb.
Ik heb nog wat verder op internet rondgekeken en het blijkt dat vrij veel mensen soortgelijke klachten hebben. Op het internet wordt het steevast ‘brain fog’ genoemd. Ik hoop echt heel erg dat ik uit deze mentale toestand kan komen. Het voelt vreselijk, ik heb gewoon geen mentale scherpte.
Ik heb overigens elke dag gesport sinds mijn eerste bericht en geen vette dingen gegeten, wat ik sowieso al niet deed (behalve vis en avocados). (ben nu 104 kg).
ReagerenJohn (moderator)
19 juli 2015 om 16:15Dat gaat dan in ieder geval de goede kant op….nu nog even het slaaponderzoek afwachten.
Reageren